PDA

Zobacz pełną wersję : początkujący + pytanie o F75

świetlik
22-08-2006, 13:18
Witam Wszystkich na Forum :D
Jestem tu pierwszy raz i w dodatku jestem początkującym pstrykaczem więc bardzo prosze o wyrozumiałość...od jakiś 8 filmów jestem szczęśliwą właścicielką F75. Zawzięcie oglądając zrobione zdjęcia zauważyłam że większość z nich jest lekko prześwietlona, zmieniałam filmy i kombinowałam z różnym kadrowaniem tych samych scen (wiecej jaśniejszych lub ciemniejszych elementów...). Dodam, że chodzi mi oczywiście o tryb P czyli automatyczny dobór parametrów. Nie wiem czy jest to wynik mojego braku umiejętności czy lekka tendencja aparatu, którą należy koregować. Wcześniej robiłam zdjęcia na Zenicie E, gdzie wszytko ustawiałam ręcznie i nie miałam takiego problemu ze zdjęciami...może f75 jest dla mnie za szybki :lol: .... :cry:
bardzo proszę o jakąś radę

gALL
22-08-2006, 13:29
Robilas na slajdach czy na negatywach?
Czy wszystkie wolane w tym samym labie?
Czy na pewno nie masz wlaczonej korekcji naswietlania?

świetlik
22-08-2006, 13:37
hmm...robię na negatywach, od dłuższego czasu wywołuję w tym samym lab.
Korekcja naświetlania, przyznam się, że nie wiem...czyli kliknąć "powrót do ustawień fabrycznych"?
Jeśli to nie pomoże to znaczy że kupiłam wadliwy?

gALL
22-08-2006, 14:03
Kliknij "powrot do ustawien fabrycznych"

Czyli masz jasne odbitki?
Odwroc odbitke i zobacz czy w gaszczu nadruku jest np zapis NNNN... podaj przykladowy zapis jaki masz na odbitce.

slaw74
22-08-2006, 18:36
świetlik,

droga kolezanko.... piszesz ze masz przeswietlone negatywy.... czy przeswietlone zdjecia.....
To jest roznica!!!!
Jak zauwazyl GALL po samych odbitkach trodno to ocenic.
Po prostu moze byc tak ze masz NIEDOSWIETLONE ODBITKI (jasne fotki).

Prawidlowosc naswietlania negatywu mozna ocenic przy pewnej wprawie "na oczko".
Rozloz negatyw na bialej kartce papieru. Klatki przeswietlone sa ciemne, zas w klatkach niedoswietlonych obrazek jest slabo zarysowany.