PDA

Zobacz pełną wersję : Nikkor 50 mm 1.8D - szybkie pytanie

amd23
04-03-2009, 21:58
Witam wszystkich na forum, przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi jasnej na moje pytanie.

Jak w 50-tce są rozwiązane pierścienie?
Przyglądałem się fotce i dostrzegłem od przysłony i ostrości. Nie zauważyłem natomiast przełacznika M/A. Czy w tym szkle da się samemu ustawiać parametry oraz na odwrót aby on wszystko za mnie dobierał. Czy następuje to po przełączeniu body w tryb M?

Pozdrawiam :)

P.S. jestem amatorem i mam jeszcze pytanko na koniec. Wiem że jest to dobre szkło do portretów i można go zastosować do makro z pierscieniami. Czy ma on jeszcze jakieś dobre zastosowanie? np plener etc? Pytam bo zamierzam się zaopatrzyć w to szkło i chcę rozsądnie wydać studenckie kieszonkowe ;)

Dzięki wszystkim za życzliwe odpowiedzi :)

mateo912
04-03-2009, 22:09
chodzi Ci o przełącznik AF? w 50 1.8 D nie ma wbudowanego silnika AF (w 50 1.4G jest) więc i nie ma przełącznika M/A

Szuwar
04-03-2009, 22:11
Przyglądałem się fotce i dostrzegłem od przysłony i ostrości. Nie zauważyłem natomiast przełacznika M/A. Czy w tym

Ten obiektyw nie ma M/A

Czy w tym szkle da się samemu ustawiać parametry oraz na odwrót aby on wszystko za mnie dobierał.

Możesz sam ustawiać parametry jak i body dobierze za Ciebie. To zależy jakie będziesz miał ustawienia w body

Wiem że jest to dobre szkło do portretów i można go zastosować do makro z pierscieniami. Czy ma on jeszcze jakieś dobre zastosowanie? np plener etc? Pytam bo zamierzam się zaopatrzyć w to szkło i chcę rozsądnie wydać studenckie kieszonkowe ;)

Szkło w dobrych rekach ma wszelakie zastosowanie.
Reasumując: biorąc pod uwagę jakość i możliwości w stosunku do ceny to bierz i rób zdjęcia. Jeżeli chodzi o jakość zdjęć - w sensie optycznym - to nie masz się czego bać.

amd23
04-03-2009, 22:19