Zobacz pełną wersję : Wytrzymałość matrycy
A mnie zastanowiła tak sprawa :
powiedzmy że kupiłem D90 (albo inny model z opcją filmów) i przez 2 lata zrobiłem powiedzmy 200 zdjęć.
Możemy uznać że jeśli nie ma oznak użytkowania na obudowie to sprzedaję prawie nówkę sztukę, ale co jeśli w tym czasie nakręciłem 200h filmów??
Nie znam się na matrycach itd ale ok aparat jest jak nowy, nie ma śladów użytkowania, migawka nie zjechana bo jest tylko 200 strzałów ale co z matrycą?? Nie zużywa się??
Wiem że pytanie czysto teoretyczne ale...
No właśnie co o tym sądzicie??
Mariusz
Teoria: Wikipedia (http://pl.wikipedia.org/wiki/Matryca_CMOS) oraz Szeroki Kadr (http://www.szerokikadr.pl/poradnik/dyskusja/matryca_swiatloczula/)
Raczej większy wpływ na matrycę mają zanieczyszczenia, niż jej praca. To tak jakby pytać czy woltomierz zużywa się od pomiarów.
pytanie czy ilość rejestrowanego video jest jakoś "ewidencjonowana" w exifie - bo totalna liczba zdjeć w tym przypadku pokaże pewnie ok 200 fotek :)
W plikach video nie ma exif
jak zatem sprawdzić ten video-przebieg aparatu - bo sytuacja faktycznie wygląda "prawdopodobnie" a takie puszki mogą być na giełdzie
ale macie problemy :) zazdraszczam - i abyscie mieli o czym myśleć to mam pytanie co jak po 2 latach zrobiłem tylko jedna fotke ? nie używanie sprzętu też do niczego dobrego nie prowadzi :D
A co by było, gdyby babcia miała wąsy?:p
A co by było, gdyby babcia miała wąsy?:p
Dalej będzie babcią :mrgreen:
robin102
28-02-2009, 20:16
To tak jakby pytać czy woltomierz zużywa się od pomiarów.
Jeśli ma ustrój pomiarowy elektromagnetyczny to jak jak najbardziej się zużywa tylko bardzo bardzo powoli, no i starzeje się wszystko. Jeśli cyfrowy to niby się nie zużywa, ale też się starzeje i traci parametry, ale niby dalej działa :) ;)
----------------------------------
Mtu rób zdjęcia i do głowy nie bierz. Jak Ty nie zepsujesz to się samo raczej nie zepsuje, a tym bardziej nie zużyje :)
SlaWasII
28-02-2009, 23:54