PDA

Zobacz pełną wersję : czerwonawy odcień NEFów- w czym wywoływać NEFy, jesli w zasadzie nie korzystam z PSE?

m_yszorek
27-02-2009, 18:27
Witam,

jestem na forum po raz pierwszy. Mam pytanie odnośnie obróbki NEFów. Od razu zaznaczam, że jestem fotografem-laikiem ;), nie zależy mi na super hiper obróbce, np. w CSE, tylko na delikatnym poprawieniu zdjęcia i zapisaniu go jako jpg. Dokładnie rzecz biorąc, zależy mi na korekcie saturacji, ekspozycji, zmiany WB, wyostrzeniu zdjęcia itp. (to i lekkie podrasowanie kolorów - to coś, na czym głównie mi zależy). I stąd moje dwa pytania:

1. W tej chwili zainstalowalam triala PSE 7. Jako wywoływacz NEFów mam Camera Raw 4.5 - Nikon D80. Problem jest taki, że NEFy otwierają mi się jako jakieś takie czerwonawe; czerwony kolor ewidentnie przeważa w palecie barw. Czy cos jest nie tak? Może zaproponujecie inną, dobrze odwzorowującą zapis na matrycy przeglądarkę-wywoływacz rawów? Byle była w miarę intuicyjna w obsłudze, pliss (jak pisałam wyżej, poruszam się w zakresie paru parametrów).Aha, jeszcze jedno - co powinnam ustawić w zakładce w ACR Camera Profile: ACR 4.4 czy 3.6?? I jak zapisywać zdjęcia- jako 8-, czy 16-bitowe? Tylko się nie śmiejcie!

2. Pytanie nr 2 - czy jeśli w zasadzie wszystko robię w przegladarce ACR (czy też jakiejkolwiek innej), musze mieć dodatkowo Photoshopa? W Photoshopie ewentualnie tylko wyostrzam obraz (zwykłym adjust sharpness) i ustawiam levelsy. I to wszystko. Tak sobie myślę, że zakup PS jest może w moim przypadku zbędny i może jest oprogramowanie do przeglądania NEFow, które zaspokoi moje potrzeby? Dzieki z aodpowiedz.

BugsBunny
27-02-2009, 18:41
1. wstaw przykładowe zdjęcie, w którym widzisz za dużo czerwieni
2. ustaw sobie profil kolorów I lub II zamiast III, który prawdopodobnie masz ( w korpusie )
3. zainwestuj w Capture NX

BugsBunny
27-02-2009, 19:06