PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki film dla beginnera?

kowalski
25-02-2009, 14:15
Hej,

Mam okazję porobić trochę zdjęć analogową lustrzanką Canona EOS-50e. Ponieważ jest to pełny automat, to nawet mi się chce i mam małe pytanie do Was, starych wyjadaczy:

Jakie byście polecali filmy? Chodzi mi o coś, co będzie wyglądać jakoś inaczej niż cyfrówka, bo to już mam i liczę na trochę inny efekt. Nie mam żadnego doświadczenia z filmami, może są jakieś z fajnym ziarnem, wyjątkowym kolorem itp?

Jeśli chodzi o tematykę, to pewnie głównie portret. Postaram się zorganizować 50 f/1.8 do zestawu.

Dzięki.

mpwt
25-02-2009, 14:33
Hmmm... w dobie cyfry dla mnie sens jeśli chodzi o analoga 35mm to tylko B&W (dla galu44: CZ/B) wywoływane samemu albo slajdy. Do pierwszego potrzebny sprzęt i chemia a do drugiego rzutnik...

W innym wypadku bym się nie bawił. Choć jak bardzo chcesz kolor C-41 to polecam Fuji Reala.

pebees
25-02-2009, 14:34
Jak portret to Kodak Portra, np. VC ;-)

jarecky
25-02-2009, 14:40
Z b/w to Ilford PAN 400 powinien dać Ci widoczne ziarno, ale musisz znaleźć lab lub kogoś, kto Ci to wywoła.
Ilford XP2 Super możesz wywołać w każdym labie, ale odbitki nie będą zawsze czarno-białe. Mi zrobili tak, że część jest lekko w sepii a część lekko fioletowa ;) Zależy od labu.
Wyjątkowe kolory - tu na myśl nasuwa mi się slajd np. Velvia 50 lub Provia 100, ale to nie są raczej materiały dla beginnera. Sam na początku sknociłem dwie rolki ;) No i potem albo skan z tego (nie bijcie!) albo rzutnik taki analogowy ;)
Z kolorowych negatywów Fuji Reala.
Obiektyw 50mm na analogu nie jest najlepszym wyborem do portretu. Poszukaj czegoś o większej ogniskowej.

galu44
25-02-2009, 17:49
ja bym polecał Provię 100, bardzo uniwersalny slajd (ze wszystkim co się wiąże z produktami uniwersalnymi) - tyko dla efektu potrzebny rzutnik...
albo jakiś mocno ziarnisty cz/b (dla mpwt b&w) czyli np. Ilford Delta 3200, ale wtedy własne wołanie... masz babo placek :)

mpwt
25-02-2009, 17:53