PDA

Zobacz pełną wersję : d200 af pomocy

Mastyn
24-02-2009, 20:22
Jestem amatorem i do tej pory używałem f90x. Postanowiłem jednak przerzucić się na aparat cyfrowy i wybrałem d200. Dzisiaj odebrałem body, zamontowałem obiektyw i wszystko fajnie tylko autofocus nie działa. Czy jest to wina szkła, aparatu czy tego że nie mam w nim karty pamięci (chociaż to ostatnie nie wydaje mi się prawdopodobne)?? Próbowałem z dwoma szkiełkami: af nikkor 35-80 1:4-5,6 D oraz nikkor af 75-240 1:4-5,6 D proszę o pomoc!!

Przemek Paśnik
24-02-2009, 20:28
Body nie reaguje ustawieniem ostrości na naciśnięcie spustu? sprawdź przycisk AF- ON

jendryn
24-02-2009, 20:29
sprawdz przełącznik pod obiektywem. Jeżeli ustawiony jest na M, przestaw na S bądź C

markB
24-02-2009, 20:48
Bez karty pamięci przycisk spustu jest zablokowany.

Mastyn
24-02-2009, 20:51
przełącznik pod obiektywem jest ustawiony na S, kiedy przyciskam spust lub przycisk af on nie ustawia mi ostrości tylko podświetla to co jest w wizjerze (pola) na ułamek sekundy na czerwono. Af dalej nie działa :(

bez karty pamięci migawka mi działa, czyli robi zdjęcie tylko nie ustawia ostrości, zapisuje to zdjęcie pokazując napis DEMO

Piotr_
24-02-2009, 20:57
Kupiłeś nowy czy używkę? Bo może ktoś sprzedał ci sztukę z uszkodzonym silnikiem.

markB
24-02-2009, 20:57
Zobacz co masz ustawione w ustawieniach użytkownika f7, str. 172 manualu. Domyślnie jest blokada spustu.

Mastyn
24-02-2009, 21:18
odblokowałem według tego co mi napisałeś (f7) i nadal nic

jendryn
24-02-2009, 21:19
a na szkłach nie masz przełącznika AF/MF?

Piotr_
24-02-2009, 21:23
Ale czy słychać pracę silnika czy jest cisza? I spróbuj jeszcze przełączyć na AF-C.

markB
24-02-2009, 21:29
Może akumulator jest zbyt słabo naładowany? Chociaż raczej wątpię. A zablokowałeś obiektywy na minimalnej przysłonie?

Piotr_
24-02-2009, 21:32
a na szkłach nie masz przełącznika AF/MF?

Te obiektywy nie mają przełącznika.

Mastyn
24-02-2009, 21:36