Zobacz pełną wersję : Tracę wiarę w siebie. D200 i rozterki
TomGdynia
20-02-2009, 20:05
Jestem amatorem, który chyba rzucił się głęboką wodę i traci wiarę w jej pokonaniu.
Zaraziłem się pieknem fotografii klika lat temu. Zajechałem Canona powershot 620. Zaczęło mi brakować szybkości i funkcji manualnych.
Kilka miesięcy temu zdecydowałem się na d200, nie do końca wiedząc do czego potrzebuję aparat.
Wybierałem pomiedzy d80, d90, canonem (nie pamiętam modelu)
Kupiłem w komplecie z Tamronem 28-70 i Tamronem 75-300.
Zrobiłem nim ok 5000 zdjęć (w warunkach domowych z lampą, na spacerach, w plenerze). Udało mi sie skompletować 500 zdjęć z których jestem zadowolony ... lecz z kilkudziesięciu w które nie ingerowałem graficznie.
Nadal jestem głodny tego aparatu lecz coś jest nie tak.
Zdjęcia albo są prześwietlone albo nie doświetlone, bardzo rzadko udaje mi się zrobić zdjęcie tak ostre jakby tego chciał, dane ujęcie strzelam po kilka razy,
Albo z moimi umiejętnościami (których nie ukrywam jeszcze mi brakuje) albo z obiektywem, który odnosze wrażenie jest ciemny i nie udany (tzn. nie wykorzystuje możliwości tej puszki)
Tu kieruję kilka pytań gdyż jak pisałem tracę wiarę w możliwość robienia dobrych zdjęć.
1. Czy zakup obiektywu (dobrego szkła np Tamron 17-50 lub innego) uskrzydli mnie (ukaże możliwości tego aparatu)?
2. czy zakup lampy ukaże mi większe możliwości tego modelu? Standardowa lampa wiem że jest niczego sobie w tym modelu.
3. czy d200 jest aż tak wymagającym aparatem, że trzeba cierpliwie praktykować? (z natury jestem niecierpliwy lecz fotografia uczy mnie tego)
4. Zastanawiam się także, czy nie za wysokie progi dla mnie.
Bardzo Was proszę o pomoc i doradzenie gdyż zamiast cieszyć się z efektów okazuje się, że tracę wiarę w siebie.
Tom
velaskez
20-02-2009, 20:11
Pokaż te zdjęcia to poczytamy exify.
Na moje oko to spodziewałeś się że po zakupie bardzo dobrej lustrzanki zdjęcia będą "bardzo dobre"