Zobacz pełną wersję : jakie akcersoria są niezbędne do macro
tak jak w temacie proszę o pomoc. Zamierzam zająć się makro fotografia, ale jestem praktycznie laikiem co powinienem mieć mając body D70, aby móc zrobić jakąś dobrą fotkę. Oczywiście pieniądze odgrywają ogromną rolę im taniej tym lepiej, ale bez przesady
www_cyfrowe_pl
10-02-2009, 16:06
Jest kilka sposobów na zrobienie makrofotografii.
Pierwsza, najlepsza lecz niestety najdroższa to kupno obiektywu makro.
Kolejna to założenie na obiektyw soczewek do makro - dobre do aparatów kompaktowych z gwintem na filtr (tam nie da się wymienić obiektywu) - koszt około 100-200zł
Trzecia metoda to zastosowanie pierścieni pośrednich lub mieszka. Koszt od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.
Ostatnia metoda to zastosowanie starego obiektywu z odwrotnym mocowaniem (trzeba dokupić tylko adapter) - koszt kilkadziesiąt złotych.
Najwyższą jakość, pełną współpracę pomiaru światła i AF zapewni jednak tykko obiektyw makro i tego bym się trzymał.
www_cyfrowe_pl
10-02-2009, 16:08
Oczywiście przy zastosowaniu pierścieni lub mieszka też jakiś obiektyw musisz mieć, nie wystarczy same body z pierścieniami:)
Ja bym dodał:
Jeśli soczewki makro, to tylko z grupy dwusoczewkowych achromatów. te niestety kosztują około 400 zł, a nawet więcej. Jednosoczewkowe znacznie obniżają jakość obrazu. Mieszek jest mało poręczny przy foceniu poza studiem.
Poza tym będziesz potrzebował lampy, niekoniecznie makro, ale coś lepszego niż wbudowana. Wbudowana lampka ma odpowiednia siłę, ale rzuca zbyt kierunkowe światło, a dłuższe obiektywy moga ją częściowo przesłaniać i widoczny będzie cień od szkła. Można focić bez lampy, ale potrzebne są dobre warunki oświetlenia.
A tak to zaopatrz się najpierw w specjalistyczną książkę o makro, np http://www.fotografuj.pl/News/Robert_Thompson_Naucz_sie_dobrze_fotografowac_makr o_i_szczegoly/id/1686/page/1#content
lub to http://www.fotografuj.pl/Article/Recenzja_Michael_Freeman_Fotografia_zblizeniowa/id/156
Proac150