PDA

Zobacz pełną wersję : obiektyw do f90x

Mastyn
03-02-2009, 00:41
Witam wszystkich. Czy do aparatu Nikon f90x mogę założyć obiektyw od cyfrówki?? Jestem początkujący i słyszałem, że obiektywy z oznaczeniem dx i dc są zaprojektowane pod matryce APS więc dedukuję, iż nie będą pasowały, a co z całą resztą?? Powiedziano mi również, że obiektyw od aparatu analogowego będzie pasował do cyfrówki ale nie zawsze na odwrót. Czy ktoś może mi wyjaśnić na czym to dokładnie polega i jak wybierać obiektyw, który będzie pasował do f90x i również do np d90??

markB
03-02-2009, 22:18
http://www.mit.edu/~cai/nikon/lens.html
http://www.kenrockwell.com/nikon/n90s.htm
Czyli założysz wszystko, ale szkła do matrycy APS będą przeważnie strasznie winietowały na pełnej klatce, więc zasadniczo bezużyteczne. Te szkła oznaczane sa przez Nikona DX, przez Sigmę DC, a przez Tamrona Di II.
A Nikon N90s to to samo co F90X, tylko sprzedawany pod tym symbolem w USA.

Mastyn
04-02-2009, 00:12
czyli rozumiem, że każdy obiektyw na bagnet F bez oznaczenia DX, DS lub Di II będzie działał w 100% i nie będzie winietował?? Dziękuję bardzo za pomoc i pozdrawiam.

124miko
04-02-2009, 01:05
Myślę, że jest problem z nowymi obiektywami bez pierścienia przysłony ( obiektywy z oznaczeniem G ).

Mastyn
04-02-2009, 01:23
jak tylko uda mi się dorwać taki obiektyw (G) i podłączyć do mojej f90-tki to sprawdzę czy mogę sterować przysłoną z pozycji aparatu bo nie jestem pewien.

puch24
04-02-2009, 01:33
Z całą pewnością nie! Obiektywów G można używać w F90(x) tylko w tych trybach, w których przysłona jest sterowana automatycznie, czyli P, S i w trybach tematycznych, zwanych kiedyś przez Nikona Vari Program. W trybach A i M przysłona zawsze przymyka się do najmniejszego otworu (22-32 itd.).

Mastyn
04-02-2009, 02:48
no to wątpliwości rozwiane, a nie wiesz może czy tylna ścianka mf-26 nie rozszerza aparatu o tą opcje??

markB
04-02-2009, 16:50