Zobacz pełną wersję : Ogniskowa 30/35 - nikkor czy sigma ?
wakeford
24-01-2009, 21:27
Przesiadam się z canona na nikona, więc w nikkorach jestem kompletnie zielony. Prosiłbym więc o szybką i fachową poradę (bez zbędnych dywagacji i dyskusji).
A więc szukam szkła-stałki do D700 o ogniskowej 30/35.
Chodzi mi o ostrzenie najlepiej od pełnej przesłony ( w miarę możliwości), poza tym szybki i celny. Nie ma mowy o FF czy BF czy innych takich klimatach. Jestem zwolennikiem szkieł firmowych, ale nie wiem, jak tam sobie ten nikkor 35 daje radę na 2.0 ? Poza tym te 2,0 to już trochę dużo...
Przesiadam się z canona na nikona, więc w nikkorach jestem kompletnie zielony. Prosiłbym więc o szybką i fachową poradę (bez zbędnych dywagacji i dyskusji).
A więc szukam szkła-stałki do D700 o ogniskowej 30/35.
Chodzi mi o ostrzenie najlepiej od pełnej przesłony ( w miarę możliwości), poza tym szybki i celny. Nie ma mowy o FF czy BF czy innych takich klimatach. Jestem zwolennikiem szkieł firmowych, ale nie wiem, jak tam sobie ten nikkor 35 daje radę na 2.0 ? Poza tym te 2,0 to już trochę dużo...
Z nikonowskich to tylko N35/2.0 dla D700.
Poza tym Sigma 30/1.4 to obiektyw tylko pod DX... Nikkor 35 to fajny obiektyw, choc moglby byc ostrzejszy od pelnej dziury. Reszte doczytaj w podanym linku.
Niestety, pod pelna klatke wybor w tych ogniskowych jest dosc ograniczony. Jesli z AF to tylko nikkor, a jesli zalezy Ci na bezkompromisowej jakosci, to Zeiss ZF 35/2, ale tu juz trzeba recznie ostrzyc... Jesli szukasz czegos pokroju 35/1.4L, to pozostaje tylko westchnac, przynajmniej na razie...
http://www.nikon.org.pl/showthread.php?t=31592
http://www.nikon.org.pl/showthread.php?t=31592
Też o tym myślałem, ale to ma być obiektyw do FX więc raczej wątek mniej przydatny bo ta sigma 30/1.4 to niestety do DX ( no chyba, że ktoś bardzo chce robić na D700 w trybie DX :)).
Jest jeszcze sigma 28 f1.8. Też nie ideał i trochę szerzej, ale jaśniejsza od 35/2 nikkora.