PDA

Zobacz pełną wersję : KH-200 a CY-200K itp

anax
24-01-2009, 00:55
hej hej,
zaczne jak inni koledzy co traktuja fotografie jako hobby. NIE JESTEM PROFESJONALISTA itd:) to moje pierwsze kroki w fotografii i chcialbym zakupic jakies w miare fajne oswietlenie do domowego "studia"- przede wszystkim portrety.
Ten watek jest bardzo podobny do tego co porownuje dwie wersje lamp tych slabszych. Ale.... No wlasnie. Dziwnym trafem ta "nowsza" lampa jest tańsza od starej CY 200K. Roznic zbytnio nie widze poza tym, ze podobno seria KH jest porzadniej zbudowana. Skad wiec taka roznica w cenie (ceny ze strony funsporta)?hmm wlasnei doczytalem ze chyba ta KH nie ma zarowki modelujace. Dobrze doczytalem?:)

a jak sie ma do tych dwoch modeli wersja Delicacy 180? widze ze ma mniejszy zakres regulacji mocy blysku,szybsze ladowanie.

Inne pytanie, to czy czasem ta wersja z moca 200Ws nie bedzie za jasna do malego pomieszczenia (ok20m2)? Do tego oczywiscie chcialbym dokupic statywy, parasolki i softboxa powiedzmy 60x90 (chyba ze jest z kolei za maly do takiej mocy lamp...). A moze lepiej kierowac sie w 100? Choc zawsze uwazalem ze lepiej jest miec zapas mocy niz za malo:)

myslalem ogolnie o 2 szt takich lamp, mam jeszcze sabinke 900. Wszystko mialoby wspolpracowac z D300.
ot i tyle moich mega amatorskich wypocin:)

jak juz mi laskawie doradzicie co i jak to poskladam sobie do konca zestaw ktory mnie interesuje i przedstawie do oceny czy warto kupowac czy moze cos zmienic:)

pzdr
Anax

Adagio
24-01-2009, 02:09
Bierz CY200K, sprawdzona lampa i na pewno nie będziesz żałował. Dlaczego nie KH-200? Niższa temperatura barwowa niż zazwyczaj w lampach studyjnych, mniejsze możliwości ustawień. Jest to to samo co KH120 czy KH150, a wszelkie z nich raczej bym porównał z CY100MR. Na korzyść serii KH przemawia tylko to że zamiast żarówki pilotującej ma halogen pilotujący. Może moje argumenty są dziwne, ale myślę że lepiej wydać te pieniądze na coś co wielu fotografów sobie chwali i poleca.