PDA

Zobacz pełną wersję : Lampy studyjne - wybór spośród wymienionych - prosze o pomoc.

pauls
13-01-2009, 21:04
Witam.

Na wstępie chciałbym podkreslić, iż nie jestem profesjonalnym fotografem, zajmuje się tym amatorsko, dla własnej przyjemności. Chciałbym jednak zaznaczyć, iż zazwyczaj kiedy coś kupuje to bardzo zależy mi na jakości. Proszę więc nie sugerować lamp z Allegro tylko dlatego, że nie zarabiam na fotografii ;)

Przechodząc do sedna sprawy: chciałbym przejść na lampy amatorsko-studyjne. Nie ukrywam, że bardzo interesowało mnie sprowadzenie ze Stanów Alienbees (800) + Vagabond II (przenośne źródło energii). Niestety podliczając wszystkie koszty doszedłem do wniosku, iż koszty przesyłki + cła + VATu równają się prawie kosztom samego sprzętu, dlatego też zdecydowałem poszukać czegoś w Europie. Podkreślam, w Europie, gdyż taniej jest coś zamówić spoza granicy niż w Polsce ;)

Zastanawiam się nad kilkoma alternatywami, budżet to ok. 2000zł:

- Elinchrom Style BX 400
- Elinchrom D-Lite 200/400 Twin Head Umbrella Kit (ze względu na dwie lampy w cenie jednej BX400)
- Bowens GM500 Gemini

Chciałbym poznać Wasze opinie na temat wyboru którejś spośród tych lamp lub jakiejś osobnej alternatywy.

Problemem jest jeszcze zewnętrzne źródło zasilania. Biorąc pod uwagę, że lampy te będą kosztowały w granicach 1600zł, pozostaje mi ok. 500zł na jakiś power pack. Czy uda mi sie znaleźć coś w tej cenie?

P.S. Zdaję sobię sprawę, że pod spodem jest temat o podobnym tytule, jednak problem tam przedstawiony trochę odbiega od mojego.

Pozdrawiam
Paweł

Prorok78
13-01-2009, 23:02
no to skoro zdajesz sobie sprawe... to nie prosciej bylo tam zapytac ???:)
moim zdaniem 500 na porzadny power pack pod lampy blyskowe to zdecydowanie za malo...

ps- witamy na forum...

pauls
14-01-2009, 00:23
Dziekuje za odpowiedź i za przywitanie ;)