Zobacz pełną wersję : Ekran w laptopie
phantomek
27-07-2006, 11:13
Witam, jestem kompletnie zielony w takich sprawach komputerowych więc sie pytam :)
planuje kupno jakiegoś nowego laptopika, nie musi byc jakis mega wypas, ale wazne zeby byl dobry ekran, zeby ocenić ostrosc, kolorki itd. Sprawy procesorowe, ramowe, pamieciowe sa mniej wazne ;)
Jak przeglądalem jakąś strone z laptopami natknąłem się na 3 rodzaje ekranów:
- TFT
- XGA
- SXGA
jaki jest jaki ? i który najlepszy do oglądania bądź obróbki zdjęć ?
jeśli to nie będzie "wypas" to i matryca będzie kiepska.
generalnie kolorków to dobrze nie ocenisz ,zdjęcie ładnie będzie wyglądało ale to złuda, z racji podwyższonego kontrastu .ostrość owszem ocenisz
najlepszym monitorem do obróbki jest CRT (oczywiście nie każdy :) )
Swoją drogą do laptopa chyba można podłączyć zwykły monitor?
phantomek
27-07-2006, 11:35
Swoją drogą do laptopa chyba można podłączyć zwykły monitor?
Ale skąd ja wezme monitor na stadionie albo na torze na wyścigach ?? :D
zamiast gapić sie w matryce która i tak niewiele Ci nie powie, lepiej skup sie na fotografowaniu tych wyścigów.... :?
bez przesady...piszecie tak, jakby laptop nie różnił się jakością od wyświetlacza w komórce :P
phantomek
27-07-2006, 12:42
zamiast gapić sie w matryce która i tak niewiele Ci nie powie, lepiej skup sie na fotografowaniu tych wyścigów.... :?
O co Ci chodzi ???
Jeżeli siedze gdzieś 700 km od domu i chce jakieś zdjęcia przesłać do redakcji bo przykładowo kolejnego dnia idzie gazeta do druku to chyba na czymś musze te zdjecia przeglądnąć i zobaczyc czy są ok...