PDA

Zobacz pełną wersję : Makro do D70

Jari
10-01-2009, 12:20
Witam serdecznie,
od dłuższego czasu przeglądam forum ale że jestem raczej laikiem i amatorem - nie potrafię sama dokonać żadnego wyboru - stąd moja prośba o pomoc. Potrzebuję obiektywu makro do D70. Będę go używać tylko i wyłacznie w pomieszczeniu - przydałby się dość jasny (ale to nie konieczny warunek). Zdjęcia będę robić w odległości ok 10-50cm od obiektu, obiekt gabarytów od wielkości zapalniczki do maksymalnie wielkości mniej więcej A4 (kartka z drukarki) - drobne przedmioty typu biżuteria, paski, kredka. długopis itd. Nie przewiduję wykorzystania tego obiektywu do innych celów, więc nie zależy mi na jakimś uniwersalnym zakresie ogniskowych. Jedyne na czym mi zależy, to żeby obiektyw spełniał kryteria odnośnie odległości i wielkości fotografowanego przedmiotu - oraz co również bardzo istotne - na kolorystyce i kontraście zdjęcia. Zdjęcia docelowo po obróbce (mile by było, żeby w rezultacie wymagana była jak najmniejsza - kadrowanie itd) do zamieszczenia w internecie w maksymalnej rozdzielczości 800x1000. Myślałam o NIKKOR 60 f/2.8 D Micro - ale po pierwsze trochę drogi a biektywu potrzebuję "na już" i w chwili obecnej nie dysponuję taką gotówką - oraz prawdę mówiąc nie miałam go w ręku więc nie wiem czy spełniałby moje kryteria. Za wszelkie uwagi i sugestię - będę dozgonnie wdzięczna.

IIGrzesiekII
10-01-2009, 12:33
Mam ten obiektyw i wykorzystuję do podobnych celów (robię zdjęcia głów gołębi, oczy itp) czyli z odległości takiej jak potrzebujesz. Można spokojnie robić portrety z czego jest można by powiedzieć "uniwersalny". A co do samego obiektywu, jest jasny, super ostry, AF bardzo szybki i sprawny (na 99 % trafia w cel), przednia soczewka się nie obraca więc spokojnie można zastosować lampę do makro, większych wad nie zauważyłem. Spokojnie można go kupić za 1400 zł (trzeba poszukać) Oczywiście chodzi o tą nowszą wersję AF-S