PDA

Zobacz pełną wersję : D70s i lampa błyskowa.



michalsz
06-01-2009, 22:18
Witam!

Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem kupna niedrogiej lampy błyskowej. Jestem fotoamatorem, stąd też nie wymagam wiele. Mam pytanie: jak się mają lampy typu: Sunpak 440AF, 4000AF do lustrzanki D70s? Czy w przypadku tej pierwszej lampy będę mógł swobodnie regulować moc błysku? Z tego co wiem 4000AF nie ma takiej możliwości współpracując z cyfrowymi lustrzankami.

Czy ustawiając ISO wpływamy jakkolwiek na moc błysku?

Cały czas mówimy o współpracy z N D70s.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Polsar74
06-01-2009, 23:20
SaBiny sa teraz modne :-)
Koniec i KROPKA !
Innymi nie zawracaj sobie d....y

Pzdrw

michalsz
06-01-2009, 23:29
OK, rozumiem, ale mam konkretne pytanie i chciałbym, aby ktoś mi na nie odpowiedział. Póki co nic nie kupuje, rozważam to i owo, a jako, że te Sunpaki są w dobrej cenie chciałbym zasięgnąć w/w porady.


SB są zdecydowanie droższe, z lampami błyskowymi praktycznie w ogóle nie miałem styczności (zazwyczaj starczało mi światło zastane). Chciałbym zacząć od podstaw, dlatego też poszukuję raczej manualnej lampy, w której sam będę miał możliwość regulacji mocy błysku itp. itd.

Dzięki.

Polsar74
06-01-2009, 23:34
poczytaj sobie za to archiwum to się wyleczysz momentalnie z pseudo-oszczędzania !

michalsz
06-01-2009, 23:53
OK, poczytam. Póki co proszę o pomoc, jak wyżej.

RBT
07-01-2009, 18:51
SaBiny sa teraz modne :-)
Koniec i KROPKA !
Innymi nie zawracaj sobie d....y

Pzdrw
Kiedyś Sunpak produkował lampy bardzo wysokiej jakości. Jak jest dzisiaj nie wiem, ale...
Porównywałem kiedyś Sunpaka (niestety nazwy już nie pamiętam) z lampą Nikona SB 25 i okazało się, że Sunpak zdecydowanie równomierniej oświetlał kadr. Być może i dziś nie warto go z góry odrzucać.

Niestety S 440AF nie ma ręcznej regulacji mocy (czasu) błysku. Oczywiście działa TTL, ale na ile dokładnie tego nie wiem.
Poniżej link ze specyfikacją.