Zobacz pełną wersję : zafarb na fotce
Witam. jestem bardo początkującym fotografem.. a wręcz raczkującym, i napotkalem na problem typu jak, przy robieniu zdjęcia z fleszem odbitym od sufitu, gdy sufit jest koloru żółtego, zdjęcia mają zafarb żółty. Lampa jakiej używam to Sunpak pz42x. Teraz pytanie w Waszą strone... jak sie moge pozbyć takiego problemu? Za odp z góry dziekuje.
Należy ręcznie ustawić balans bieli - WB PRE. Instrukcja dokładnie opisuje procedurę.
najłatwej- tak jak radzi fushiro.
Możesz też robić zdjęcia w RAW i potem przy wywoływaniu zlikwidować zafarb. Można też ew. spróbować założyć niebieski filtr na lampę (ale to raczej jako ostateczność, bo różne rzeczy mogą potem wyjść:) )
Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę stosunek procentowy światła zastanego do lampy. Kombinacji może być wiele z różną temperaturą składników oświetlania sceny. Najprostsze jest zdominowanie silnym błyskiem i ręczny balans bieli w aparacie na temperaturę lampy. Jednak w warunkach domowych, taka specyfika oświetlenia często wygląda nienaturalnie. Moim zdaniem trudniejsze ale dające lepszy rezultat, jest doświetlanie, korzystając ze światła zastanego i odbicia od czegokolwiek białego. Przy braku białych ścian, nawet małe powierzchnie dają niezły skutek.
To jest mój niedawny przykład. Zdjęcie bez żadnej korekcji kolorystyki. Jeśli u kogoś jest czerwone, trzeba włączyć zarządzanie barwą. Niedobór światła uzupełniłem przez odbicie od okna od którego byłem 0,5m, a ściślej jego białych ram. Oświetlenie wygląda tak jak pokój w rzeczywistości. Gdybym zdominował światło lampą przy odbiciu od sufitu byłyby brzydkie cienie pod oczami, a od ścian, fatalny do skorygowania kolor skóry.
https://forum.nikoniarze.pl/imgimported/2008/12/1-6.jpg
źródło (http://monitory.mastiff.pl/temp/1.jpg)
bardzo wam dziekuje za odpowiedzi... To teraz wracam do puszki i szkole sie dalej.
pozdr
No właśnie.
Robiłem zdjęcia w kuchni gdzie lampa ledowa o ciepłym kolorze zalewała całe pomieszczenie owym oświetleniem.