Zobacz pełną wersję : Co do D80? amator
Od niedawna jestem posiadaczka D80 amatorka. W ramach przeskoku brata na wyzsza polke dostalam w spadku 2 analogi: Nikkor AF 28-80mm i Nikkor AF 70-300mm.
Potrzebuje rady wlasnie w kwestii obiektywow. Fotografuje przede wszystkim dzieci- we wnetrzach i w ostrym swietle slonecznym, oraz krajobrazy. Przy moich dzieciach zmiana obiekywow praktycznie odpada, nie mam na to niestety czasu. Zastanawiam sie, wiec na co wymienic 2 powysze? Nie wiem za ile moglyby sie sprzedac, ale moglabym dolozyc do tego, co za nie dostane, jakies 500 zl. Oba obiektywy maja 5 lat i sa w dobrym stanie, bo nie byly dlugo w ogole uzywane.
Chcialabym cos z troche wiekszym zoomem niz 28-80, ktorym glownie teraz robie zdjecia, tak, ze wszelkie sugestie mile widziane. I od razu nie bijcie, dopiero sie ucze ;)
ja z d80 używam N 18-200 VR, obiektyw jest uniwersalny i jak na mojego szkraba idealny, a i czasem jakiś krajobraz można zrobić, teraz można trafic okazyjnie w necie w dosyc dobrej cenie
za kolegą 18-200, ale trochę ciemne jak na wnętrza...
A stałka N50/1.8D ? Na śrubokręt i za 350zł wyrwiesz. Szkiełko świetne do portretów, i wnętrz.
n 50 1/8 super szkiełko, ale do krajobrazów średnio się przyda
LordRamzes
28-12-2008, 11:43
portret 50 f1,8
krajobraz i jako szkło podstawowe Tamron 17-50 F2,8 (wcześniej sprawdzić FF/BF)
uniwersalne nikkor 18-200
teleobiektyw nikkor 70-300 VR (koniecznie z VR)
coś szerokiego sigma 10-20
portret 50 f1,8
krajobraz i jako szkło podstawowe Tamron 17-50 F2,8 (wcześniej sprawdzić FF/BF)
uniwersalne nikkor 18-200
teleobiektyw nikkor 70-300 VR (koniecznie z VR)
coś szerokiego sigma 10-20
N 70-300 VR do fotografowanie dziecka? Sorry ale po co aż taka długa lufa do zdjęć dziecka???
Podstawa to N 50 mm do wnetrz, jest bardzo jasny, dobry do portretu, bo f1,8 da ładne GO. Ewentualnie jeśli zależy Ci na zoomie, a często focisz w pomieszczeniach to Tamron 17-50 f2,8 (posiadam)