Zobacz pełną wersję : Co bardziej potrzebne?
mariuszz
23-12-2008, 12:35
Hej mam dylemat, jestem początkującym w tej branży. chciałbym wiedzieć który z tych obiektywów bardziej mi się przyda. Sigma 55-200mm f/4-5.6 czy Nikkor 50/1.8D ? Aktualnie mam kitowe szkło 18 -55. Proszę o rady i porady :D
standardowe pytanie a co chcesz fotografować?
Hej mam dylemat, jestem początkującym w tej branży. chciałbym wiedzieć który z tych obiektywów bardziej mi się przyda. Sigma 55-200mm f/4-5.6 czy Nikkor 50/1.8D ? Aktualnie mam kitowe szkło 18 -55. Proszę o rady i porady :D
Jeżeli masz 18-55 to powinieneś wiedzieć, czy większość zdjęć przez Ciebie robiona jest w zakresie około 50 - wtedy kup 50/18. Jeżeli Ci brakuje czegoś dłuższego to odpowiedzią jest S55-200.
To Ty musisz wiedzieć co fotografujesz, gdzie i jaki zakres ogniskowej jest Ci potrzebny. Oczywiście rozumiem ograniczenie kasą.
Do tego warto poszukać podobnych wątków za pomocą opcji "szukaj" bo na tym forum podobnych dylematów było już bardzo dużo.
Sowulus12
23-12-2008, 12:40
mariusz, z twojego pytania nic nie wynika, najlepszą jakość obrazu osiągniesz 50 f/1.8 :) i nikt mi tu nie zaprzeczy...
mariuszz
23-12-2008, 12:40
Chodze na imprezy: wernisaże, koncerty, spektakle itd. i głównie tam wykorzystuje aparat. a zwykłe szkło kiepsko sobie tam radzi.
patrzac na zdjecia z tego "portalu" ktory masz w podpisie, to zainwestuj w Nikkora 50 i do tego jakas lampe typu sb600
To bym zaryzykował i kupił 50/1.8. Zaryzykował dlatego, że nadal mało wiemy i mogę między wierszami zrozumieć twój problem.
Chodze na imprezy: wernisaże, koncerty, spektakle itd. i głównie tam wykorzystuje aparat. a zwykłe szkło kiepsko sobie tam radzi.
To generalnie potrzebujesz jasność-50/1.8, choć zakres mało uniwersalny ( ale kiedyś ludzie sobie radzili ).
mariuszz
23-12-2008, 12:57
no własnie ale wtedy będe musial byc pod sama scena :/ najlepiej kupic oba prawda?