PDA

Zobacz pełną wersję : D90 + af 18-105 vr

VoodooPL
21-12-2008, 22:41
Witam wszystkich,
to moj pierwszy post na forum, aczkolwiek przegladam je od okolo 2 miesiecy. Jestem amatorem, odnalazlem w sobie chec do robienia zdjec a po pochlebnych opiniach D90 zdecydowalem sie go kupic.
Popelnilem blad gdyz zamiast przeczytac instrukcje od razu po rozpakowaniu zabralem sie za uruchomienie aparatu i pstrykanie okolo 50 zdjec.
Obiektyw jest ustawiony na tryb A a korpu AF - a ja dopiero dzis czytajac instrukcje dowiedzialem sie ze przy AF nie wolno regulowac manualnie pokretlem ostrosci gdyz mozna uszkodzic obiektyw.

Wystraszony ze cos spieprzylem przelaczylem na tryb M, krece pokretlem wszystko dziala lapie ladnie ostrosc. Wracajac z powrotem na AF, automat rowniez ladnie wybiera ostrosc, wiec wydaje mi sie ze jest wszystko ok, ale dreczy mnie ten temat i chcialbym sie Was zapytac, czy w wyniku mojego zaniedbania, moglo dojsc do jakis trwalych udzkodzen czy moze jest wszystko ok.

A jesli cos by sie uszkodzilo w obiektywie, w jaki sposob by sie to ukazało np. wogole aparat nie lapalby ostrosci zarowno bedac w trybie M jaki i AF ?

Z gory dzieki za odpowiedzi, pozdrawiam
Robert

mpwt
21-12-2008, 22:47
Spokojnie, nic nie uszkodziłeś. Ale następnym razem staraj się czytać instrukcje wcześniej i w miarę możliwości stosować się do niej :)

BES
21-12-2008, 22:47
Ale jak to, kręciłeś obiektywem kiedy obiektyw był ustawiony na AF??? I przekręciłeś?? Nie czułeś, że nie chce iść?

VoodooPL
21-12-2008, 23:12
dzieki za szybki odzew :) solidna z Was firma :)
w odpowiedzi do pytania BES, tak krecilem pokretlem ostrosci gdy byl ustawiony na AF, oczywiscie delikatnie, ale gdy poczulem ze jest nagle koniec to wracalem z powrotem, nie przekrecalem go.
Dlatego tez swiadomy tego co zrobilem, balem sie ze samo delikatne krecenie w trybie AF moze cos uszkodzic, ale z tego co pisze mpwt, nie bedzie tragedii.
A z ciekawosci to co sie moze stanac z obiektywem gdy sie go przekreci bedac w AF ?