Zobacz pełną wersję : D90 body + wielka niewiadoma
Witam,
No i stało się mój pierwszy post, stanelem przed wyborem obiektywu do aparatu D90 i im wiecej czytam
forum to tym mniej wiem...
Jestem fotografem amatorem. Robię głównie krajobrazy (wakacje, zabytki, postacie na tle krajobrazow) oraz portrety, zdjecia w domu (dziecko, imprezy rodzinne).
Szklo którego szukam oczekuje żeby się sprawdzało w/w sytuacjach. Nie przeszkadza mi brak macro. Do wydania na obiektyw mam około 1500zl.
Co mi polecacie/czy mój pomysł z zamiana kita na inne szklo według według Was się sprawdzi.
Na Twoim miejscu wzialbym Nikkora 18-70, i do tego 50tke 1.8. Jak dobrze poszukasz, to w tych 1500 zl powinienes sie zmiescic.
N18-70 rozumiem że nie mam VR i slabe swiatlo 3,5-4,5 to rozumiem bardziej do krajobrazow
50/1,8D mam załatwione wnętrza i portrety o ile dobrze rozumiem.
A co z takimi obiektywami jak
- Sigma 17-70 (lepsze swiatlo, problemy z niektorymi modelami, moze da sie gdzies to w Warszawie sprawdzic przed kupnem)
- Sigma 18-50 ( stale swiatlo 2,8, gorsze opinie od 17-70)
- Sigma 24-70 ( stale swiatlo 2,8, trace troche szerokiego konta)
- Tamron 17-50 ( stale swiatlo 2,8)
N18-70 rozumiem że nie mam VR i slabe swiatlo 3,5-4,5 to rozumiem bardziej do krajobrazow
50/1,8D mam załatwione wnętrza i portrety o ile dobrze rozumiem.
- Sigma 17-70 (lepsze swiatlo, problemy z niektorymi modelami, moze da sie gdzies to w Warszawie sprawdzic przed kupnem)
- Tamron 17-50 ( stale swiatlo 2,8)
ja bym był za tamronem - ale odrazu mowie - nie mam i nie miałem ... ale bardzo chce mieć -głownie dlatego polecam, bo wydaje mi sie ze jest to dobre szkło (i tu orazu mowie maniakom sprzetowym ze doskonale wiem iz nikkor jest bardziej cacy niz tamron, sek w tym ze cena nie jest juz cacy... przynajmniej dla mnie, zreeszta uzywam aparatu tylko okazyjnie i hobbistycznie- wiec sprzet nie zarabia na siebie)