Zobacz pełną wersję : Pierwszy program do obróbki !!! ale jaki ???
Witam serdecznie !!!
Stoję przed decyzją zakupu pierwszego programu do obróbki zdjęć,nie chcę korzystać z wersji "legalnej inaczej" tylko produktu oryginalnego.Nadmienię,że jestem laikiem w kwestiach obróbki.
Moje myśli kieruję ku: Nikon Capture NX w pierwszej wersji ze względu na bardzo atrakcyjną cenę (jest to bardzo istotny dla mnie parametr) ale..obawiam,że nie znajdę podręczników oraz innych pomocy niezbędnych do poznania możliwości tego programu.
Najwięcej informacji oraz książek poświęcono PS-owi ale niestety jest poza moim zasięgiem finansowym,a na wersję studencką chyba nie ma co liczyć (jeśli się mylę wyprowadźcie mnie z błędu)
Jakie są Wasze sugestię,co byście polecili ?? przypominam,że prosi o pomoc kompletna "noga" :mrgreen:
Nadmienię jeszcze,że zależy mi na możliwości obróbki plików NEF
Z góry dziękuję za okazaną pomoc
Wątek chyba już sięprzewinął przez forum niejednkrotnie...
Osobiście polecam Adobe Elementsa. Dostaniesz go za ok. 300zł, konwertuje RAWy, z możliwości edycyjnej ma wszystko, co do szczęścia potrzeba i jest bardzo intuicyjny i prosty w obsłudze a także stosunkowo szybki. W bonusie dostajesz Bridge, więc problem z zarządzaniem zdjeciami też poniekąt się rozwiązuje.
no a z jakiego to aparatu będziesz obrabiał fotki ?
Sinner z D70s i sporadycznie z D50
Dzięki Maras Elements jakoś mi umknął i widzę,że to błąd
Elements ma mocno okrojoną CRW. Jednak do podstawowej obróbki wystarczy. Można ściągnąć triala i wypróbować. Ja osobiście polecam NX2, ale to oczywiście tylko moje subiektywne zdanie.
T&T właśnie o tym myślałem aby kupić NX-a i zrobić upgrade do NX2 tylko co że tak powiem z bazą do nauki tego programu ?! czy jest spolszczenie do NX-a ?