Zobacz pełną wersję : Czas migawki dla błysku
W D90 w ustawieniach osobistych jest pozycja e1 "Czas migawki dla błysku", która pozwala określić najdłuższy czas otwarcia migawki. Najkrótszym czasem, jaki można wybrać, jest 1/60s. Nie wiem, może ja czegoś nie rozumiem, ale przecież żeby zrobić nieporuszone zdjęcie przy ogniskowej 50mm (bez stabilizacji) potrzebny jest mi czas 1/125s.
Teraz mam tak, że jak chce zrobić zdjęcie w pomieszczeniu z wbudowaną lampą w trybie preselekcji przysłony to aparat ustawia czas 1/60s dla ISO 200. Nawet podbicie ISO na wyższy (np. 1600) nie zmienia czasu i cały czas jest 1/60s. Proszę wytłumaczcie mi czemu tak się dzieje i czy to oznacza, że jestem skazany na czas 1/60s i ryzyko poruszonych zdjęć.
Z tego co pamiętam to w ustawieniach masz 1/200s.Przechodzisz na tryb M, ustawiasz 1/200s a wartoscia przyslony korygujesz reszte. Tak mi sie wydaje ale jestem amatorem wiec moze jakis bardziej doswiadczony kolega sie wypowie.
ps.Na pozostalych trybach aparat sam automatycznie ustawia 1/60s.
aż poszedlem sprawdzic. W menu nic nie ustawiasz a co do reszty to sie zgadza. Tryb M 1/200s i heja
Articool
06-12-2008, 11:45
Czyli wniosek z tego, że instrukcja obsługi gryzie, ach jak ona gryzie ;] ;)
Chodziło mi o tryb preselekcji przysłony a nie manualny. W trybie A najkrótszy czas to aż 1/60s.
Articool
06-12-2008, 12:04
Proszę wytłumaczcie mi czemu tak się dzieje i czy to oznacza, że jestem skazany na czas 1/60s i ryzyko poruszonych zdjęć.
Otóż nie jesteś skazany na czas 1/60 gdyż istnieje tryb M :)
Witam
Nie jestem posiadaczem D90, ale z tego co napisałeś wynika pewna nielogiczność.
Po pierwsze jeśli aparat pozwala na synchronizacje migawki z lampą z czasem 1/125 lub 1/250 (nie wiem jak ma D90) - najkrótszy czas synchronizacji, to wątpię by w jakimkolwiek trybie był on ograniczany.
Po drugie napisałeś