Zobacz pełną wersję : [ Portret ] Mój pierwszy raz - proszę o porady
Witam
Jest to mój pierwszy post na forum.
Jestem początkującym amatorem proszę więc o podpowiedzi co poprawić, nad czym się skoncentrować.
A oto moje zdjęcie:
https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://img134.imageshack.us/img134/4910/kasiabw3df4.jpg)
Czekam na komentarze.
Pozdrawiam
Jak najbardziej poprawne.
Sculptoris
01-12-2008, 18:44
Moim zdaniem jednak nie do końca. Uważam, że jest niedoświetlone. Światło na włosach już je przepaliło, a sama twarz jest w cieniu.
u mnie twarz jest ok może masz ścieniony monitor ??
legionize
01-12-2008, 21:59
mniej drzew, wiecej dziewczyny. tego typu usmiech strasznie uwydatnia policzki i robia sie faldki przy ustach. moze nie pokazywac na sile zabkow. co do bw to takie szare. lepie uzyj gradient map ew na to krzywe predeiniowalne na linear contrast
Sculptoris
01-12-2008, 23:25
u mnie twarz jest ok może masz ścieniony monitor ??
Nie mam :-) To, że widzę twarz nie znaczy, że jest ona odpowiednio doświetlona ;-)
Michał Fąfrowicz
01-12-2008, 23:29
Na pewno jak na pierwsze zdjęcie wystawione na forum to kolego podniosłeś poziom wszystkim innym "nowym" osobom :P
technicznie fajniej by wyglądało jak wspominali koledzy - więcej światła na buzi (inaczej modelkę ustawić, doświetlić blendą lub jakaś lampa z rozsądnymi ustawieniami)
przydałaby się też mała korekta w Photoshopie i byłoby naprawdę przyzwoicie ;D
Dziękuję za opinie w weekend ruszam w plener uczyć się dalej.
Postaram się zamieścić zdjęcia i poproszę o ocenę :)
P.S. Modelka uważa że to nie fałdki a dołki :P
Sculptoris
01-12-2008, 23:48