Zobacz pełną wersję : jaki najlepszy obiektyw macro 60, 70, 90, 100, 105..?
Witam!
które z tych obiektywów są najlepsze:
Nikkor AF-S Micro 60mm f/2,8G
Sigma 70 mm f/2,8 EX DG MACRO
Sigma Macro 90/2.8
Tamron 90 f/2.8 SP AF Di Macro
TOKINA 100 mm f/2.8 AT-X PRO D MACRO
SIGMA 105mm f/2.8 MACRO
Nikkor 105/2.8 Macro(używka)
jestem zielony z makro. co polecacie? wszystkie te obiektywy mają podobną cenę co o nich sądzicie i który byście wybrali? proszę o wypowiedzi korzystających z tych obiektywów bądź znających temat. Wypowiedzi czysto hipotetyczne nie tutaj.. Taki wątek można podkleić i nie jednemu początkującemu pomóc w wyborze.
Było nie raz opisane na forum, do macro idealna ogniskowa to około 100mm ze względu kompromisy: odległość od przedmiotu, czasy z ręki, łatwiejsze zwiększenie odwzorowania pierścieniami (niż przy dłuższych ogniskowych).
Z wymienionych śmiało można polecić tamrona 90, sigme 105 i nikkora 105 (nie AF-S)
dobryjanek
29-11-2008, 17:30
Owszem, było. Nawet chyba ze dwa wątki tego typu są zupełnie po sąsiedzku. A co do szkieł to zaraz pewnie ktoś zada pytanie, że "zależy do czego" ;) Czy interesuje Cię tylko makro, czy chcesz mieć za jednym zamachem coś nadającego się np. do makro i do portretu. Dalej - czy będziesz zbliżał obiekty statyczne, czy ruchliwe? Jeśli ruchliwe robactwo, to czy gustujesz w jakiś płochliwych gatunkach (a wtedy może Cię bardziej zainteresują większe ogniskowe) itp.
Sam niedawno miałem takie dylematy, prognozuję, że większość będzie Ci podpowiadała któregoś Nikkora lub Tamrona 90. Ja dam może radę taką: jak już zawęzisz sobie pole manewru do np. 2-3 szkieł albo wręcz wybierzesz jakieś, to zacznij całe rozeznanie od nowa i dokładnie zapoznaj się ze wszystkimi za i przeciw poszczególnych szkieł. Ja tak zrobiłem i nie żałuję ;)
i które wybrałeś?
dobrze by było żeby był celny ostry i szybki ale tak tylko w erze z 105Vr;) do portretów mam 85 1,8 raczej do zdjęć reklamowych.
dobryjanek
29-11-2008, 19:59