Zobacz pełną wersję : Problem z wbudowaną lampą w D90
andrzej1970
29-11-2008, 01:48
Witam Wszystkich Serdecznie
Od 6 godzin byłem szczęśliwym posiadaczem Nikona D90 z kitem 18-105. Wszystko było ok do momentu kiedy to przestała działać wbudowana lampa błyskowa. Lampa jest włączona w menu. Aparat jest w trybie auto, lampa się podnosi i nic, lustro klapie, ale błysku nie ma. Pytanie czy ktoś z Was miał podobne problemy? Jestem początkującym uzytkownikiem lustrzanek cyfrowych i będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam,
Andrzej
ustaw aparat na tryb M, w menu ustaw wbudowana lampe na tryb ttl, jak ci nie blysnie idz do sklepu i wymien puche bo to nie jest normalne zachowanie moim zdaniem
velaskez
29-11-2008, 02:50
W trybie zdjęć tematycznych - krajobraz, makro, zdjęcia nocne lampa nie będzie działać nawet jak ją wyciągniesz...
Przytrzymaj przycisk wyzwalania manualnie lampy blyskowej, przekrec pokretlem i przylukaj na wyswietlaczu jak sie bedzie piorunek zmienial, moze masz przekreslony to dzialac nie bedzie. Lepiej poczytaj instrukcje zanim zaniesiesz do sklepu, unikniesz smiechu sprzedawcy :-) Pozdr.
andrzej1970
29-11-2008, 10:00
Lampa przełączona w tryb TTL aparat w trybie M - piurun nie jest przekreślony i co i nic, zaraz szlag mnie trafi, aparat 3,4 tys i jest trafiony po 3 godzinach używania, gratuluje niezawodności Nikonowi.
PS."W trybie zdjęć tematycznych - krajobraz, makro, zdjęcia nocne lampa nie będzie działać" - aż takim amatorem to nie jestem i wiem o tym
Nikon to zwyczajny producent, zwyczajnego sprzętu, dla zwyczajnych ludzi... Puszcza na rynek i supersprzęty, i... buble - jak każdy inny masowy producent. "Niezawodność Nikona" jest taka sama jak "niemiecka solidność": to tylko mit... pozostałość z "dawnych czasów". Niestety.
Do 5 (albo 7) dni można zakupiony sprzęt w sklepie wymienić... przynajmniej ja mogłem tak zrobić w MM (też Nikon :mrgreen:). Zasuwaj, więc do sklepu!
zrób reset puszki,może zadziała?
andrzej1970
29-11-2008, 12:01