Zobacz pełną wersję : dylemat kit VR czy stałe światło
polpastor
27-11-2008, 16:27
Witam szanownych użytkowników Nikona. Piszę, ponieważ mam ogromny dylemat i wierzę, że wasze doświadczenie na pewno mi pomoże. Otóż fotografuję D80 z kitowym obiektywem 18-55 VR. Ostatnio zauważyłem, że czasem na allegro można, ustrzelic obiektyw ze stałym światłem np. TOKINA\ SIGMA czy TAMRON 28-70 (ze stałym światłem 2.8 których cena jest zbliżona do mojego obiektywu. Dodam, że nie utrzymuję się z fotografii a jedynie jestem fotografem „rodzinnym” tzn (imprezy kościelno-domowe, dzieci i urlop. Wiem ze ten temat już był wałkowany 100 razy, ale chciałbym poznać wasze zdanie zanim zdecyduje się na zakup. Interesuje mnie czy zmiana obiektywu będzie miała wpływ na ostrość i jakość zdjęć. Dłuższa ogniskowa przyda mi się na pewno do portretów. Pozdrawiam i czekam na wasze opinie
Nie widziałem nigdzie tamiego 28-75 w cenie 18-55 :) gdzie takie promocje?
zdecydowanie jasniejszy obiektyw bez vr lepszy jest od ciemniejszego z vrem, przynajmniej w tym kontekscie
VR dziala tylko jednostronnie, czyli niweluje ruchy aparatu wykonywane przez Ciebie, nie zatrzyma natomiast obiektow poruszajacych sie w kadrze, do tego potrzebujesz krotkiego czasu otwarcia migawki a co za tym
idzie, jasniejszego obiektywu
natomiast na pytanie ktory z proponowanych przez Ciebie obiektywow bylby najllepszy jakosciowo musza odpowiedziec koledzy, poza stalkami sigmy nia mam doswiadczenia ze szklami 'third-party'
Ostatnio widziałem Tamrona 28-75 za 900 PLN: uzywany, wersja bez silnika, lekki BF (korekcja w moim body -7). Ostrzył lepiej, szybciej i z mniejszym BF niż nowa sztuka którą testowałem tego samego dnia.
PS. To nie ja go sprzedaję, ale mogę podesłać namiary na komis foto w którym mozna go kupić.
polpastor
27-11-2008, 16:36
oczywiscie uzywany na allegro
oczywiscie uzywany na allegro
Jeśli to w temacie mojego posta to odpowiadam - w komisie fotograficznym w Gdyni. Można obejrzeć pofotografować, przetestować.