Zobacz pełną wersję : SB-600 z D90 - problem nie włączania i wyłączania lampy przez body
Na początku witam wszystkich maniaków :mrgreen: fotografii. Jestem początkującym amatorem więc proszę o wyrozumiałość - nie poruszam się jeszcze tak biegle w słownictwie i technice fotograficznej.
Mam problem - używałem D60 z SB-600. Zmieniłem D60 na D90 i od kilku dni bawię się z tą samą lampą. Do wczoraj było ok [wczoraj po raz pierwszy w lampie wyczerpały mi się aku i musiałem wymienić - niestety wymieniał to moj kolega - niby nic a stał się problem] po wymianie aku lampa przestala się załączać i wyłączać przy włączaniu body. Po włączeniu ręcznym lampy wszystko działa chyba ok - sprawdzałem zoom - działa, zdjęcia naświetla prawidłowo [na tyle co sie znam :mrgreen:]
Czy to jest normalne czy jednak jest jakaś awaria i muszę wysłać body/lampę do serwisu.
Za kilka dni będę miał możliwość sprawdzenia na D60 czy tam działa włączanie - wtedy będę wiedział gdzie tkwi przyczyna body/lampa ale co dalej nie wiem :???:
Pozdrawiam Sum
stachmuszel
25-11-2008, 09:25
Zrób reset lampy. Może kolega "coś" przestawił.
Pozdr.
reset zrobiłem ale nic nie pomaga
wiem też już więcej - kolega powiedział, że na lampie jest napis bAT - dokładnie tak napisany - więc mu odpowiedziałem - weź aku i wymień
dzisiaj ten napis zauważyłem kilka razy i prześledziłem co oznacza
napis bAT pojawia się po kilku minutach od momentu wyłączenia body a lampa jest w trybie gotowości - tak jakby oszczędzanie energii - więc chyba niepotrzebnie wymienił aku :)
z tego wynika, że przyczyna to nie wymiana aku - stało się to w czasie gdy robił zdjęcia ...
niestety nie mogę też zajrzeć w instrukcje bo zostały w domku - za kilka dni wrócę i będę miał do nich dostęp
czy w body można wyłączyć załączania i wyłączanie lampy ? - ja nic takiego nie znalazłem ale może jakaś funkcja to robi a ja jej nie rozumiem ...
czy lampa może ma takie funkcje i trzeba cosik przestawić ... ?
Pozdr Sum