Zobacz pełną wersję : Eizo CG222w - podświetlenie - pytanie
Witam,
mam takie oto pytanie. Kupiłem miesiąc temu moniotr eizo CG222w. Wczoraj wieczorem pierwszy raz jakoś dłużej posiedziałem gdy się wyłączał i zobaczyłem, że w lewym i prawym górnym rogu przy czarnym ekranie są delikatne jasne smugi, poświaty. właczyłem komputer jeszcze raz, ustawiłem jednolicie czarny kolor na cały ekran i przy zgaszonym świetle i okazało się, że nie tylko przy wyłączaniu tylko w ogóle widać te lekkie poświaty.
Moje pytanie brzmi: czy takie lekkie poświaty w rogach przy zgazsonym świetle to coś normalnego? Naczytałem się przed kupnem monitora o matrycach itp., że niektóre są źle podświetlone itp itd. i mam nadzieje, że kupiłem taki monitor, który jest dobrze jednolicie podświetlony (pracuję jako grafik, więc jest to dla mnie bardzo ważne).
Załączam zdjęcie, żeby lepiej było wiadomo, co mam na myśli. Uwaga: zdjęcie mocno przesadza, ale mniej więcej oddaje o co mi chodzi, tzn rozkład tych delikatnych rozjaśnień.
http://img156.imageshack.us/img156/5979/monitorcd4.jpg
pozdrawiam, będę wdzięczny za odpowiedź
Mi to wygląda na "taką sztukę". Czasem trafi się lepsza a czasem nieco gorsza.
Nie ma ten model elektronicznego wyrównywania podświetlenia? (na NEC 1990 SX włączenie trochę pomagało - choć ten model i tak miałem dosyć równy)
Rozświetlenia w narożnikach to typowa cecha wyświetlaczy PVA. CG222W ma elektroniczne wyrównywanie tegoż efektu do dE<3. W praktyce monitory zazwyczaj nie przekraczają dE 2. Defekt może być zauważalny w warunkach skrajnych, tj duża jaskrawość ekranu i ciemno w pomieszczeniu. Przy poprawnej regulacji, jaskrawość 80cd/m^2 i normalnym oświetleniu nie powinno być nic widoczne.
Niewykluczone też, że trafił się Panu taki egzemplarz. Wypadałoby zasięgnąć opinii serwisu czy nierówność mieści się w normie fabrycznej. Dobrze jeśli monitor pochodzi z polskiej dystrybucji, większe są szanse na wsparcie.