PDA

Zobacz pełną wersję : D300 niedoświetla z SB-800

arekk1970
29-10-2008, 22:52
Moi drodzy od jakiegoś czasu mam D300 a ostatnio zacząłem focić nim z sb-800. Ku memu zaskoczeniu aparat robi niedoświetlone zdjęcia. Histogram zaczyna się po lewej i kończy najczęściej na środku. Dzieje się to zarówno w trybie TTL-BL jak i TTL. Robiłem próby np. zasterowaćałem +1 z aparatu i o +0,7 EV podniosłem ekspozycję a to i tak nie daje tak dobrych rezultatów jakie uzyskuję w swoim starym poczciwym D100, z kórym lampa w ustawieniu TTL BL i TTL działa wyśmienicie a histogram i wygąd zdjęć jest wzorcowy. Porażony poszedłem nawet do sklepu Fotojoker gdzie ekspedient dał mi porobić poróby na nowiutkiej puszce D300 i efekty są te same. Próbowałem z D70 kolegi i zachowuje się tak jak mój D300. Czemu zatem D100 super doświetla a te z i-TTL nie? Proszę Was o pomoc bo jestem amatorem i pewnie coś robię źle w końcu D300 to coś więcej niż leciwy D100. Poydrawiam Arek z Opola

stock
29-10-2008, 22:55
a może jakiś przykładzik z exifem - bo tak to możemy gdybać w nieskończoność.. ;)

maki
29-10-2008, 23:05
Jeżeli masz włączone auto ISO, wyłącz i powtórz próby. Do tego na matrixie aparat tak dba o oszczędzanie świateł na obrazku że efekt jest w postaci ogólnie niedoświetlonej fotki, bo gdzieś tam coś białego mu błysnęło. Ja nie jestem expertem w robieniu z lampą (wnerwia mnie to bardzo, bo też mi niedoświetla), ale jak wyłączę auto ISO, ustawię w manualu 1/125 i jeżeli odbijam od czegoś to +1 w lampie - daje się żyć
Pozdr

arekk1970
29-10-2008, 23:12
robiłem cały czas na iso 200.

maki
29-10-2008, 23:21
No to może masz mocno przymknięty obiektyw (f/11 np) i do tego odbijasz. Wtedy najzwyczajniej może braknąć mocy lampy. Spróbuj na ISO 800 większej dziurze.
Pozdr

arekk1970
29-10-2008, 23:34