Zobacz pełną wersję : SIGMA 18-200mm F3.5-6.3 DC AF warto?
Witam wszystkich
zastanawiam się nad zakupem tego obiektywu, czy jest to ciekawa propozycja? jestem amatorem, fotki pstrykam głównie dziecka i krajobraz, mam N 18-55 VR z D60 jednak 55mm to za mało czasem a zakres ogniskowych w tym obiektywie by mi wystarczył do wszystkiego co chce fotografować no i cena wydaje mi sie atrakcyjna - link do aukcjihttp://allegro.pl/item454655156_sigma_18_200_dc_af_motor_dziala_z_d4 0_i_d60.html a jezeli nie ten co innego ew jakis tele do tego co mam może Sigma 70-300 APO DG ?
wlasiukk
15-10-2008, 15:36
cena jest ok, ale światło na dłuższym końcu już niebardzo.
AF może robić psikusy.
Może używka nikkora 18-200VR tylko nieco droższa by się znalazła ?
ewentualnie 55-200VR którego mam i w sumie sobie chwalę - ale tu będziesz musiał zmieniać obiektywy.
poszukaj tego obiektywu w www.ceneo.pl - cena jest tam niższa
nikona tez biorę pod uwagę ale znalazłem to:
Tamron AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC LD Aspherical (IF) MACRO w cenie 1800 (do przełknięcia) wiem ze to nowe szkło i niewielu może się wypowiedzieć ale wydaje mi się idealne dla mnie (zoom i szeroki), może ktoś powie jak z ostrością i winietowaniem? ma ktoś ten sprzęt? szukam testów tego szkła i jakoś nie moge znaleźć
Wiem że trochę ciemne szkło na końcu ale to nie jest dla mnie najważniejsze (wszystkie amatorskie tele takie mają a nie dam za obiektyw tyle co za samochód)
Większość fotek i tak robię "na zewnątrz" - a w domciu zawsze można dokupić jasną stałkę :)
Lege Artis
16-10-2008, 16:19
Tak szczerze to lepiej odpuść sobie takie ultrazoooooomy z kiepskim światłem. Jedyne co robi wrażenie w tych szkłach to zakres ogniskowych:wink:
link do aukcjihttp://allegro.pl/item454655156_sigma_18_200_dc_af_motor_dziala_z_d4 0_i_d60.html a jezeli nie ten co innego ew jakis tele do tego co mam może Sigma 70-300 APO DG ?
Ten link który podałeś to jest obiektyw bez redukcji wibracji, dlatego cena taka atrakcyjna.