Zobacz pełną wersję : Proszę o pomoc - skąd takie ziarno w D200?
Witam!
Jestem początkującym użytkownikiem D200 z obiektywem AF-S 18-135.
Mam taki problem, że zdjęcia robione przy świetle dziennym na ustawieniach auto, przy różnych przysłonach, w formacie RAW, niezmiennie wychodzą z bardzo dużym ziarnem przy oglądaniu 100%. Zresztą już przy 50% też bardzo to widać.
Czy coś poprzestawiałem aż tak w ustawieniach, że tak wychodzi?
Bardzo proszę o pomoc, za drogi sprzęt, żeby takie zdjęcia wychodziły...
Pozdrawiam!
Grzegorz
ps. mogę podesłać takie zdjęcie, żeby ktoś ocenił
mój mail:
[email protected]
Napisz jakie ISO.
Juz przy ISO 400 na 100% bedziesz mial ziarno, to normalne. Kto oglada 100% powiekszenia na ekranie???
Kto oglada 100% powiekszenia na ekranie???
Prowokujesz...
Ja ostatnio wywolywalem fotke z D50 - iso okolo 800 15x20 cm - ziarna prawie nie widac a na ekranie teoretycznie do bani.
Proponuję przejść na manualne ustawianie ISO i ustawić sobie iso 100 :)
Można też ustawić redukcję szumów od 400 ISO ale nie daje ona zbyt wiele.
D200 jednak to nie D700 i z tym trzeba się pogodzić.
Proponuję też popracować nad sposobem wywoływania NEFów.
Tym niemniej... D200 lubi "ziarenko" ;)
pewnie przez pomylke sie iso 1600 wkrecilo i szumi - no bo musi:)
Maciek321
15-10-2008, 18:43
pewnie przez pomylke sie iso 1600 wkrecilo i szumi - no bo musi:)
W ustawieniach auto, pewnie miał auto ISO. Ale ja sie nie znam na D200 a w D300 nie ma ustawienia Auto (nie mylić z auto ISO). A w D80 jest Auto... I tam jest auto ISO (ale w sumie jak brak światła to lampka się otwiera a nie wyjeżdza z ISO do 1600). Bez exifa ciężko coś powiedzieć. W D300 przy ISO 200 przy crop 100% widać ziarno... Ale z tego co wiem monitory nie mają więcej niż 72 DPI i jak rozciągnąć 300 DPI na 72 DPI to obraz będzie plakatem, to i ziarno być musi.
Witam!
Zatem ISO ustawiałem od 100 do 400, z efektem bardzo podobnym.