PDA

Zobacz pełną wersję : Kalibrator monitora, drukarki

Zoidberg
13-10-2008, 14:09
Witam,
Ostatnio w kilku pismach pojawiły się artykuły o drukowaniu i o kalibracji monitora/drukarki za pomoca kalibratora. Rozejrzałem się nieco i okazuje się, że te urządzenia (trochę lepsze niż totalnie amatorskie) nie są tanie - od 600 do 1800 PLN (za zestaw kalibrator drukarki + kalibrator monitora). Nie wiecie czy można gdzieś wypożyczyć lub kupić usługę kalibracji monitora/drukarki? Czy taką kalibracje wykonuje się często czy wystarczy jeden raz i po prostu nie zmieniać ustawień monitora? Nie znam się na tym dlatego każda podpowiedź jest dla mnie cenna.
Pozdrawiam

Czornyj
13-10-2008, 14:17
Witam,
Ostatnio w kilku pismach pojawiły się artykuły o drukowaniu i o kalibracji monitora/drukarki za pomoca kalibratora. Rozejrzałem się nieco i okazuje się, że te urządzenia (trochę lepsze niż totalnie amatorskie) nie są tanie - od 600 do 1800 PLN (za zestaw kalibrator drukarki + kalibrator monitora). Nie wiecie czy można gdzieś wypożyczyć lub kupić usługę kalibracji monitora/drukarki? Czy taką kalibracje wykonuje się często czy wystarczy jeden raz i po prostu nie zmieniać ustawień monitora? Nie znam się na tym dlatego każda podpowiedź jest dla mnie cenna.
Pozdrawiam

W przypadku drukarki sprawa jest prosta - wystarczy wydrukować i wysłać stosowny wzornik, z pomiaru którego utworzony zostanie profil. Profile tworzy się dla każdego papieru z osobna - podłoże bardzo zmienia uzyskiwane barwy. Do tworzenia dobrej jakości profili niezbędny jest spektrofotometr - szpej ten kosztuje min. 1800PLN (Spyder to tylko kolorymetr refleksyjny).

Kalibrację monitora niestety należy przeprowadzić na miejscu, chyba że ktoś wyśle monitor :D Panele LCD są dość stabilne, kalibruje się je raz na kilka tygodni, ale powinny w miarę dobrze trzymać parametry nawet przez kilka miesięcy.

serav
20-01-2011, 21:09