PDA

Zobacz pełną wersję : Olympus E-510 na D80? jest sens?

push
12-10-2008, 15:11
Witam sprzedałem właśnie Olka E-510 - tylko ze względu na szkła.. ZD 50/2 - 1600zł N 50/1.8 400zł :)

Teraz rozglądam się za lusterkiem i szkłami..
Myślę że przy obecnej cenie na nowe D80 (1699zł) - wybór padnie właśnie na ten aparat.. D300 w podobnej cenie co stare 5D..

Co polecicie do moda/portret/street/akt/koncerty (nie robię makro , kwiatuszków czy muratorów..) - ogólnie fotografuje ludzi..całe spektrum...
50/1.8 - biorę bankowo
myślałem też nad Tamronem 17-50mm f/2.8 lub 28-75mm f/2.8 (jak to zdaje egzamin z d80 na ulicy?)
całość uzupełniał by kit 55-200 mm f/4-5.6 - jaki jest stosunek tego szkła do 40-150 ZD (zacny kit , często go podpinałem)?

Ogólnie piszcie co brać do moda/street/akt - do tej pory grzebałem w Zuiko pod 4/3 no i przyznam że czytam już ładne kilka dni forum i nadal jestem zielony jeśli chodzi o szklarnie pod nikona...

velaskez
12-10-2008, 18:08
no to teraz pojawi się moje pytanie, po pierwsze czy zauważyłeś, że ZD 50/2 ma silnik AF? Nikon wypuścił teraz Nikkora 50/1.4 z silnikiem AF i jego cena jest podobna:)

Tamron, o którym piszesz to bardzo dobre szkiełko. W dodatku w pełnym zakresie światło 2.8. Co do kita 55-200, to nie wiem. Ja bym się skłaniał za N70-300 VR. Chyba że Ci taki długi niepotrzebny. Napisz jaki masz budżet, a potem pomyślimy.

push
12-10-2008, 18:32
no to teraz pojawi się moje pytanie, po pierwsze czy zauważyłeś, że ZD 50/2 ma silnik AF? Nikon wypuścił teraz Nikkora 50/1.4 z silnikiem AF i jego cena jest podobna:)

Tamron, o którym piszesz to bardzo dobre szkiełko. W dodatku w pełnym zakresie światło 2.8. Co do kita 55-200, to nie wiem. Ja bym się skłaniał za N70-300 VR. Chyba że Ci taki długi niepotrzebny. Napisz jaki masz budżet, a potem pomyślimy.

z tym że Olympus nie ma żadnej alternatywy i obiektyw makro (zd 50/2) uchodzi za najlepszą portretówkę... ;]