Zobacz pełną wersję : 70-200 VR f2.8 - problem z ostrościa ??
Witam , jestem amatorem który głównie fotografuje ptaki, nabyłem wiec niedawno Nikkora 70-200 Vr f2.8 i po pewnym czasie stwierdziłem ze zdjęcia, które robione były w różnych warunkach oświetleniowych sa niewystarczajaco ostre jak na tą klase sprzetu ( posiadam dodatkowo N 55-200 oraz 70-300 Vr), po wyłączeniu AF i ustawianu ostrosci reczne, zdjecia wygladaje znacznie lepiej. Dodam jeszcze że podczas robienia portretów z lampą błyskowa i włączonym AF problem ten nie wystepuje i fotki wygladają bdb.
Moje pytanie jest nastepujace czy jest możliwe ze to jest wada obiektywu ( AF błednie ustawia ostrość) czy tez może aparatu (Nikon D80)?
Ps. Podobnych sytuacji nie zaobserwowałem podczas pracy z innymi obiektywami.
Dziekuje za rzetelną odpowiedz.
Ja bym zaczal od sprawdzenia czy AF w dzien w dobrych warunkach oswietleniowych przy fotografowaniu statycznej sceny tez glupieje...
Zapewne wina szkła.
BF lub FF (back/front focus) - polega to na złym ustawieniu ostrości za/przed przedmiotem na którym ustawiliśmy tą ostrość. W d80 nie można tego skorygować (można - mechanicznie w puszcze - jednak jak skorygujesz wadę to znowu inne szkła nie będą działać poprawnie.)
Ewentualnie możesz wysłać do serwisu nikona - żeby wyjustowali obiektyw ( chociaż nie wiem jak to jest u nikona - czy tykają szkło czy puszke. Sigma justuje obiektyw. Nikon też powinien...)
trzecia opcja - oddaj sprzedawcy / wymień na inny model - który będzie dobrze ostrzył. Bo co jak co - ale N70-200vr 2.8 jest ostry od pełnej dziury. I powinno być nieporównywalnie lepiej niż w przypadku twoich 2 pozostałych tele. (szcególnie przy przymknieciu)
/pozdrawiam
Dziekuje za odpowiedz.