Zobacz pełną wersję : Sprzedaż zdjęć za granicę
Ostatnio trafiło się kilku klientów z zagranicy (dokładnie z Francji), jeden chciałby dostać fakturkę za fotki, a z księgową będę miał kontakt dopiero we wtorek i tu pojawia się być może problem:
-czy faktura ma być w języku klienta czy sprzedawcy?-czy może być po angielsku?
-nie wiem czy mogę zamiast PLNów wystawić fakturę na XXX Euro?
-i czy generalnie jakiś komplikacji z ewentualnymi różnicami vatów nie ma?
jestem zielony w tym temacie- nigdy nie zdażyło mi się sprzedawać poza Polskę. Więc prosiłbym kogoś kto ma już takie doświadczenie o jakieś porady, bo nie chciałbym jakiejś trefnej faktury walnąć ;)
....myślałem też żeby mi wysłali umowę o dzieło i niby pod ten papierek bym to podpiął, ale to raczej ostateczność i wolałbym jednak wystawić im fakturkę
To co chcesz zrobić, to jest wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów i usług. Żeby legalnie przeprowadzić taką transakcję musisz być zarejestrowany w Urzędzie Skarbowym jako podatnik VAT UE. Czyli zgłosić w US, że będziesz sprzedawał usługi lub towary w ramach dostaw wewnątrzwspólnotowych.
Jeśli już jesteś podatnikiem VAT UE, to wystawiasz zagranicznemu kontrahentowi we Francji fakturę netto, a nabywca we Francji nalicza odpowiednią stawkę VAT obowiązującą we Francji na takie usługi lub towary i odprowadza ją do francuskiego fiskusa.
To tak w skrócie.
dzięki, wygląda na to że francuzy się ucieszą że przez papierologię jaką muszę załatwić termin płatności im się z miesiąc przesunie :(
...-czy faktura ma być w języku klienta czy sprzedawcy?-czy może być po angielsku...
Faktura może być po polsku.
Na fakturze podaj numer swojego rachunku bankowego IBAN (dosłownie napisz IBAN) - przykład IBAN PL 34 1140 .............................. 7044.
Tzn. przed numerem rachunku wstaw również PL. Kwotę podaj w PLN. Bank żabojadom przeliczy Euro na złotówki.