PDA

Zobacz pełną wersję : NEF i JPEG - dlaczego rozne?



e-Tadzik
15-06-2006, 17:19
Witam wszystkich. Nabylem dwa dni temu D200 z obiektywem 18-200 i lampa SB600. Po wykonaniu pierwszych 40 zdjec w NEF+JPEG(FINE) zauwazylem znaczna roznice w jakosci tych zdjec. Wydaje sie ze kazdy NEF jest niedoswietlony i wymaga obrobki. Gdy uzyje "D-lighting" w NC zdjecia odzywaja i upodabniaja sie do JPEG. Skad bierze sie taka roznica pomiedzy NEF i JPEG? Jestem nowicjuszem wiec wybaczcie mi jesli jest to pytanie lamera.

gmoszkow
15-06-2006, 22:15
cześć Tadzik

Szczerze Ci powiem, że u mnie takich objawów nie zauważyłem, ale jeszcze się temu przyjrzę.

Pozdrawiam

Grzegorz

mpogorzelski
16-06-2006, 08:36
Czesc,

W kliku slowach: NEF jest plikiem z zawartoscia tego co widzi matryca, pixel po pixelu. Jpg'i sa plikami wynikowymi obrobki procesora aparatu.
Tak przynajmniej mi sie do tej pory wydawalo :]

Mariusz

(to chyba moj pierwszy post tutaj wiec witam wszystkich :) )

gmoszkow
16-06-2006, 11:15
mpogorzelski: to co piszesz się zgadza i takie ustawienia jak ostrość, nasycenie barw rzeczywiście będzie różnica między JPG a NEF (choć też nie do końca bo ustawienia z puszki są zapisywane w nagłówku nefa i z takimi ustawieniami otwiera je Nikon Capture).

Tadzik: napisz jak otwierasz NEFy i czym to może będzie łątwiej Ci pomóc.

Pozdrawiam

Grzegorz

JK
16-06-2006, 12:39
mpogorzelski, nie "pixel po pixelu" tylko sensor po sensorze. Piksele są tworzone dopiero przez NC lub inny soft interpretujący pliki RAW.