PDA

Zobacz pełną wersję : Szambo językowe

Yoora
25-09-2008, 15:31
Czytam Forum od prawie roku. I z moich obserwacji wysnułem bardzo smutny wniosek. Coraz gorzej posługujemy się naszym ojczystym językiem. O ile pewne kwestie będą uchodzić "na sucho" w języku mówionym, o tyle w języku "pisanym" są już nie do zaakceptowania. I nie chodzi mi wcale o nieużywanie polskich czcionek (chociaż ich brak często powoduje różną interpretację tekstu), nie mówię o błędach logicznych. Mam na myśli nagminne błędy ortograficzne i językowe oraz stylistyczne.
I żeby było jasne - nie jestem nauczycielem, nie jestem filologiem polskim - ani z zawodu ani z wykształcenia. Tak mnie w moich czasach szkolnych nauczono i tak już pozostało do dnia dzisiejszego.
Ciekaw jestem Waszych odczuć. Czy to tylko ja jestem nadwrażliwy?

Pozdrawiam

Yoora
25-09-2008, 15:33
No właśnie - i mnie się zdarzyła literówka - i to w tytule. Na szczęście któryś z modów poprawił. Dzięki. :)

fIlek
25-09-2008, 15:36
No właśnie - i mnie się zdarzyła literówka - i to w tytule.

Poprawione :) Co do tematu - zgadzam się w 100%. Jest wiele osób, które posługują się poprawną polszczyzną, ale mam wrażenie jeszcze więcej takich, które tego nie robią. Momentami nawet głupio mi używać znaków diakrytycznych, bo wiele rzeczy, z regulaminami włącznie, jest tutaj bez "ogonków" :(

akustyk
25-09-2008, 15:38
nie, nie jestes. tez zauwazam spore niechlujstwo, zwlaszcza jako byly tlumacz, czyli osoba nauczona
starannego doboru slow, stosowania slow zgodnych ze slownikiem nie "ulicznymi" spolszczeniami,
dobrej ortografii, przyzwoitej interpunkcji i stylistyki. przy czym, o ile jeszcze przypadki ortograficzne
nie sa tak nagminne, o tyle bledy stylistyczne dosc powszechne. a juz interpunkcja (czy raczej nienawisc
do niej) jest na forach internetowych w stanie wolajacym o pomste do nieba.

nie wiem na ile wynika to z braku wiedzy/umiejetnosci a na ile z niechciejstwa i lenistwa. Stawiam
jednak na duza role tego drugiego :(

lechupe