Zobacz pełną wersję : jaki obiektyw do D40
Witam
Jestem początkującym użytkownikiem lustrzanki Nikon D40. Chciałbym zamienic standardowy obiektyw na inny. Interesuje mnie obiektyw 70-300 VR. Co możecie polecić dla amatora. Zastosowania uniwersalne od sportu po przyrodę. Może być sprzęt używany budżet 450- 500 zł.
70-300VR za 500zl to raczej nie kupisz, bez VR spokojnie.
co do sprzetu , z VR to bardzo fajne szklo bez VR - strasznie wolny AF wiec do sportu sie na bank nie nadaje i wersja ta w/g mnie nie bedzie dzialala z d40 - chyba ze sie myle
kronos28
18-09-2008, 13:37
takie pytanie padło juz setki razy i nawet identyczne jest kilka wątków niżej... szukać szukac i jeszcze raz szuakć a jak się nie znajdzie dopiero wtedy zadac pytanie - odwieczna zasad każdego forum...
70-300VR za 500zl to raczej nie kupisz, bez VR spokojnie.
co do sprzetu , z VR to bardzo fajne szklo bez VR - strasznie wolny AF wiec do sportu sie na bank nie nadaje i wersja ta w/g mnie nie bedzie dzialala z d40 - chyba ze sie myle
Nie mylisz się przyjacielu, 70-300G nie ma autofocusa z D40/60. Ale ten obiektyw i tak jest żałosny...
malyd77 - z podanego zakresu polecić można Sigmę 70-300 APO AF-Motor Nikon. używaną złapiesz nawet poniżej 500. Ewentualnie szukaj Nikkora 55-200 VR. Swój obecny obiektyw, jak mniemam 18-55 sobie na razie zostaw.
mp3playerfan
18-09-2008, 18:48
Witam
Ja polecam Sigme 55-200 HSM można już kupić od 490 + wysyłka ale z gwarancją niemiecką lub 615 z polską.
Naprawdę dobrze wykonany, szybki ale mój miał bardzo duży frontfocus i musiałem go zwrócić tak że Sigmy tylko jak jest możliwość sprawdzenia przed zakupem jakimś testem na front lub back focus.
Albo od razu po zakupie wysyłka do serwisu na kalibrację, ponoć trwa to kilka dni a koszty pokrywa serwis.
Pozdrawiam
Jurek
czy ten byłby odpowiedni na moje potrzeby: http://www.allegro.pl/item441152466_sigma_70_300_f_4_5_6_nikon_silnik_af _d40_d60_uv.html