Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Czarne plamki na zdjęciach. ( D70, 50mm 1,8 i Tamron 28 - 200 LD)

xmiszax
15-09-2008, 16:07
Witam, mam mały problem, a z racji że jestem początkujący, nie potrafię go zdiagnozować.

Oto próbka, zdjęcia robiłem każdym z obiektywów i efekt jest taki sam.

http://img216.imageshack.us/my.php?image=tndsc0878nd4.jpg

No i najważniejsze, co z tym zrobić oprócz dmuchnięcia gruszką, co już zrobiłem.

chyrza
15-09-2008, 16:09
Matryca do czyszczenia w serwisie, niekoniecznie nikona. Pewnie nawet czyszczenie na mokro. Samemu nie kombinuj, wydatek rzędu 30zl a bedzie jak nowa.

xmiszax
15-09-2008, 16:17
Czy możecie podać mi jakieś godne polecenia serwisy w których dostane aparat z powrotem w czasie mniejszym niż pół roku ?

Miden
15-09-2008, 17:23
było już o tym 3 milardy razy.

czy te plamki na kazdym ze szkieł wytępują w identycznych miejscach? Bo:
- jesli nie - to masz brudne i szkła (najpierw je wyczyść)
- jeśli tak - spróbój podumchać gruszką (tylko nie kupuj z talkiem ! przed użyciem sprawdź 3 razy czy aby napewno w srodku nic nie ma ! )

ps.Ja się zastanawiam jak wy to robicie. Przez 2 lata - mam tylko jednego syfa na pryzmacie (nie widać tego na zdjęciach). A potrafie dziennie zmieniać obiektyw kilkadziesiąt razy, często w warunkach "polowych" :)

xmiszax
15-09-2008, 19:47
Drogi kolego, nie podoba mi sie twój ton, traktujesz mnie jak idiote, a nie jak osobe początkującą.

Plamki sa w tych samych miejscach, to nie wina obiektywów, zostały wyczyszczone.
Jak byś dokładnie posta mojego przeczytał, wiedziałbyś że dmuchane do środka już było, żadnych efektów nie przyniosło. Aparat był kupiony używany i też w takim stanie go dostałem, ale dopiero po zakupie ciemniejszego obiektywu zobaczyłem te zabrudzenia.

No ale z innej beczki:
Wyczytałem, szperając troche w internecie, że są to plamy tłuste, więc nie widze opcji zepchnięcia ich gruszką z matrycy. Powinieneś już to wiedzieć... bo pewnie było już o tym 3 miliardy razy.

horn3t