PDA

Zobacz pełną wersję : 30 tysięcy na długą optykę



terenowiec
11-09-2008, 23:28
Taki sam temat zacząłem na forum Canona i KKM (Sony). Opinie były takie, szczegónie na forum Sony, że Nikon będzie miał to, czego potrzebuję.
Od pewnego czasu bardzo poważnie namawiany jestem przez moje księgowe do sporej inwestycji w sprzęt foto, pickupa, kolorowe ksero lub inną drogą rzecz, która ich zdaniem będzie korzystna w sensie podatkowo finansowym.
Myślę zatem, aby zainwestować kwotę około 25 - 30 tysięcy w sprzęt foto do fotografii przyrodniczej (długi teleobiektyw z jakimś korpusem). O radę co wybrać zapytałem na forum Canona, ale tam, nie bez podstaw, radzą kupowanie tylko sprzętu Canona. Z mojej wiedzy wynika jednak, że Nikon posiada wcale nie gorszy sprzęt, a prawdopodobnie dziś oferta Nikaon jest zdecydowanie ciekawsza.
Na razie dysponuję korpusem A700 i szkłem 400/4.5G. Zestaw dobry, ale wiem, że są zestawy lepsze. Krótko mówiąc nosze się z zamiarem dokupienia możliwie najlepszego zestawu do fotografii zwierzą ze stajni Nikona.
Oto kryteria jakie wstępnie założyłem:
1. Musi to byś sprzęt zakupiony na fakturę VAT - KONIECZNIE. Zakup w USA i na bazarach za 1/3 ceny odpada
2. Obiektyw musi być dobry i długi, lub pozwalający na sprawną pracę z podpiętym TC. (Przypominam, że dziś mam 400/4.5, którego na razie nie zamierzam się pozbywać, choć jak będzie taka potrzeba to to zrobię)
3. Dobrze gdyby korpus sprawnie sobie radził z warunkami foto-polowań (min 5 klatek na s, wysokie ISO, niskie szumy, w miarę ciche działanie). Moja A700 w zasadzie sobie radzi, ale w systemie nie ma dziś do niej długiego szkła na fakturę.
4. Zestaw musi kosztować nie więcej niż 30 tysięcy zł. Oczywiście może kosztować mniej, ale nie mniej niż 20 tysięcy.
5. Jako zestaw mają być dwie rzeczy: korpus i jeden obiektyw (+ ewentualne TC). Żadne 70-200, 300/2.8 mnie nie interesuje (mam to w Sony).
6. Termin zakupu do końca listopada.