PDA

Zobacz pełną wersję : [ Makro ] Makro - Pierwsze starcie

David012
11-09-2008, 19:15
Witam.

Jestem hobbystą amatorem i początkującym fotografem :) Jest to moje pierwsze starcie z MAKRO więc proszę o wyrozumiałośc ale słowa krytyki i pouczenia mile widziane ;)

Mój sprzęt to Fuji(Dzowolone to na tym forum?? ;D) S7000, więc jak przeczuwacie nie jest to lustrzanka...
Zdjęcie na funkcji super makro, na obiekrywie jedynie adapter i filtr UV.

Trzmiel na kwiatku:

https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://img204.imageshack.us/img204/6431/trzmielekhj4.jpg)

D_Z_I_A_D_E_K
11-09-2008, 19:19
stary musisz się jeszcze wiele nauczyć, naprawdę

David012
11-09-2008, 19:20
Wiem, dlatego się zarejestrowalem na tym forum... Jakies podpowiedzi?

Tak w ogóle to dziś robiłem pierwsze zdjęcia tym aparatem...

Macro
11-09-2008, 19:24
Jakies podpowiedzi?

Trzy na szybko:
Łap ostrość na obiekcie który chcesz sfotografować, a nie za nim.
Zadbaj o tło tak, aby nie rozpraszało za bardzo i nie odciągało oka od obiektu.
Rób zdjęcia, oglądaj prace innych, porównuj, podchodź krytycznie i wyciągaj wnioski.

David012
11-09-2008, 19:31
Dzięki, o takie podpowiedzi mi chodziło, będę pamiętał, jutro wstawie fotki zrobione przyu twoich radach ;p

Z tym że jak w takim przypadku zadbac o tło? Trzmiel sobie usiadł na tym kwiatku bo tak chciał a ja go nie przeniose przeceż...

Macro
11-09-2008, 19:43
Z tym że jak w takim przypadku zadbac o tło? Trzmiel sobie usiadł na tym kwiatku bo tak chciał a ja go nie przeniose przeceż...
Ano widzisz - między innymi dlatego nie każde zbliżenie owada jest już dobrym zdjęciem. Mogłeś spróbować zrobić zdjęcie pod innym kątem - może byłoby lepiej. Mogłeś coś jednolitego postawić za kwiatkiem. Można też mocniej przymknąć przysłonę i próbować jakoś rozsądnie oświetlić pierwszy plan - wtedy tło wyjdzie ciemniejsze.

Poobserwuj jak z kompozycją, światłem i innymi aspektami radzą sobie mistrzowie makro na tym forum - Arachiusz, Dark czy leier.

David012