Zobacz pełną wersję : Zamienić N 18-200 VR na Sigmę 18-50 f/2,8 + 70-200 f/2,8 ?
Witam,
Jestem początkującym fotoamatorem, niedawno przesiadłem się z kompakta na pierwszą lustrzankę - D80. zakupiłem do niej szkło AF-S 18-200 VRII Nikkora i przez jakiś czas byłem z niego zadowolony (pomimo samoistnego wysuwania się - mój egzemplarz też tak ma). Jednak ostatnio fotografowałem (przynajmniej próbowałem) na wieczornej imprezie sportowej i niestety niewiele ciekawego wyrzeźbiłem, chyba w dużej mierze ze względu na jasność szkła (szczególnie przy długich ogniskowych). Ze względu na skromny domowy budżet, jak i na to, że fotografuję wyłącznie amatorsko wymyśliłem sobie, że jakimś rozsądnym wyjściem byłaby zamiana w/w Nikkora na dwa jaśniejsze szkła Sigmy, w dużym stopniu pokrywające zakres ogniskowych nikkora. Jednak znajomy fotograf strasznie narzekał na Sigmy (które podpinał do Canona 40D). Niby strasznie uogólniał, ale głównie narzekał na brak ostrości, backfocus itp, ogólnie rzecz biorąc odradzał firmę. Na forum widzę jednak dużo pozytywnych zdań o w/w sigmach i chciałbym usłyszeć wasze opinie, czy warto się w taką zamianę wpakować.
Ja bym się nie pakował - 18-200 to super zoom spacerowy duży zakres jak brakuje światłą to trzeba kupić coś jasnego może np N50 1.8 za niecałe 400 (używka od 300) a tak to napewno stracisz i (moim zdaniem) będziesz żałował
Maldoror13
10-09-2008, 11:17
Pewnie dla światła 2,8 warto.
Pytanie sprowadzające się do: lepiej mieć dużo szkieł i duża torbę na nie czy postawić na uniwersalność? Ja bym się Nikorra 18-200 nie pozbywał, jego największa zaletą jest właśnie uniwersalność i wygoda, kosztem światła i osiągów. Natomiast jeżeli to dla ciebie nie problem aby zmieniać obiektywy na wycieczce to spokojnie możesz zmienić. Na co?, najlepiej zajrzeć na www.optyczne.pl. Np. zamiast Sigmy 18-50 f/2.8 można pomyśleć o Tamronie 17-55 f/2.8.