Zobacz pełną wersję : d80 jestem zielony
Witam!
Bawie się już jakiś czas moim kompaktem "canon a720is" i chciałbym coś więcej. Oglądająć zdjęcia róznych aparatów d80 przypadł mi do gustu. Czytałem też pochlebne opinie na jego temat, ale jak wiadaomo sam aparat to nie wszystko. Na obiektywach się kompletnie nie znam czytając kilka for zauważyłem, że ludzie polecają ten oto obiektyw http://www.pixmania.com/pl/pl/532981/art//.html?srcid=998&Partenaire=skapiec&CodePromo=oui
tylko on chyba ma za małą ogniskową do makro(jak sie myle to poprawcie ;)). Nie wiem czy za tą cene (chciałbym sie zmieścic razem w 3k) można kupić jakiś kompromisowy obiektyw, zeby można w miare porobić i krajobrazy i zblizenia.
Czy kupowanie takich zabawek nastrecza jakies ryzyko gdy robi się to przez internet? Myśle tu czy np. są rózne jakosci danego produktu i trzeba wybierać itp itd. Może to sie wydac dla was smieszne, ale wolalem zapytac :).
Jeszcze takie jedno ogolne pytanie. Czy taki aparat bedzie dla mnie dobry po przesiadce z wyzej wymienionego "a720is"? Czy może lepiej najpierw jakies pośrednie tansze rozwiazanie? Czy d80 bedzie dla mnie dobry jako pierwszy aparat tego typu?
Kupując szkiełko najlepiej jak byś sprawdził, czy z danym body nie ma Front Focus'a/Back Focus'a i jak tam sie miewa jego ostrość. Kupując przez sieć może to być trudne ;)
Kompromisowy obiektyw, może Nikkor 18-135 mm? Z tym, że jest ciemniejszy niż ten Tamron co zaproponowałeś.
Dużo tych pytań, a jeszcze więcej możliwych odpowiedzi.
Nikon D80 ma wymienną optykę. Oznacza to, że są do niego różne obiektywy, do różnych celów, że się je wymienia w miare potrzeb. W Twoim przypadku rada może być tylko jedna - jakaś dobra książka o podstawach fotografii. Przeczytasz, przemyślisz, to się dowiesz o co chodzi z tymi obiektywami, z ogniskowymi, z jasnością, ze skalą odwzorowania. Dowiesz się co to jest lustrzanka i po co to wszystko się kupuje.