Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : filtr polaryzacyjny - proszę o radę

marfi
03-09-2008, 12:08
Witam,

Wiem że powtarzam temat po raz setny (może tysięczny), i przepraszam zirytowanych tym użytkowników, jestem jednak baaaardzo początkującą amatorką, i nie znam sie na rzeczy na tyle, by to co mogłam znaleźć na wszelkich przegrzebanych forach pomogło rozwiać moje wątpliwości.
Chciałam prosić was o radę na temat jaki filtr mam kupić do Nikona D40x z obiektywem kitowym 18-55. Nie chodzi mi o firmę (bo raczej zdecydowana jestem na marumi...) Tylko jaki rozmiar tergo filtra? Ktoś mi podpowiedziła że do tego obiektywu pasuje 52 mm - miał rację???

Oczywiscie wszelkie inne uwagi także mile widziane.

Z góry dzięuje za pomoc.

hallucinogen
03-09-2008, 12:20
tak, 52 mm to wlasciwa podopowiedz.

core
03-09-2008, 12:23
pamiętaj że stosowanie filtru polaryzacyjnego z tym szkłem będzie utrudnione bo on obraca "ryjkiem" przy ostrzeniu ;)

Karolski
03-09-2008, 12:44
pamiętaj że stosowanie filtru polaryzacyjnego z tym szkłem będzie utrudnione bo on obraca "ryjkiem" przy ostrzeniu ;)

eee tam, nie ma co dramatyzowac. :) Najpierw ostrzysz, potem krecisz filtrem i jest ok :)

core
03-09-2008, 12:53
eee tam, nie ma co dramatyzowac. :) Najpierw ostrzysz, potem krecisz filtrem i jest ok :)

wiem, dlatego napisałem utrudnione a nie niemożliwe ;) ale przyznasz że IF ułatwia sprawę ;)

Karolski
03-09-2008, 12:55
wiem, dlatego napisałem utrudnione a nie niemożliwe ;) ale przyznasz że IF ułatwia sprawę ;)

no ba, pewnie, ze ulatwia. Ale to IF trzeba jeszcze miec! ;)

marfi
03-09-2008, 15:11
no i klops! sprawdziłam źródło i nie ma marumi :(
jest tylko hoya - myślicie ze można kupić? Jakie plusy / minusy?
CZy szukać za wszelką cenę marumi albo B+W ?

wilk325
03-09-2008, 15:27
Polara poleciłbym Ci B+W, a znajdziesz go u Hesji w imfoto. UV używam hoya HMC Super, ale polarów tylko B+W MRC.

b707
03-09-2008, 15:31
no i klops! sprawdziłam źródło i nie ma marumi :(