PDA

Zobacz pełną wersję : kupno cyfrowej lustrzanki - D60/D80/C450D?

badcast
30-08-2008, 17:33
Witam wszystkich,

temat niezbyt oryginalny, ale po spędzeniu kilkunastu godzin na czytaniu porównań, testów i dyskusji (głównie dpreview.com i niniejszego forum) zdecydowałem się na założenie nowego tematu.

Kilka słów o sobie:
- na swoją miskę ryżu zarabiam i zamierzam dalej zarabiać w sposób NIEzwiązany z fotografowaniem
- nie jestem pro, ale też nie jestem totalnym amatorem
- budżet na zakup: 2500 PLN; jak przekonają mnie argumenty, to może i przełknę wydatek +1000 PLN - więcej kasy szkoda mi będzie wydać, bo nie sądzę, że będą w stanie osiągnąć efekty warte takich pieniędzy
- obecny sprzęt: Panasonic DMC-FZ7 + parę filtrów Hoyi

Dlaczego lustrzanka i co bym od niej oczekiwał:
- czuję, że FZ7 przestaje wystarczać - brakuje mi głębi ostrości, jakości/szczegółów na fotkach, zbyt duże szumi i słabo imho sobie radzi przy gorszym oświetleniu; jestem przekonany że więcej będę mógł wyciągnać tylko na lustrzance
- co do charakteru zdjęć: głównie krajobrazy, rzadziej portrety i "makro" w takim wymiarze, jaki się da osiągnąć bez dedykowanego szkła za jedyne...
- od całości zestawu oczekiwałbym sensownej mobilności/przenośności - nie chcę skakać z kilogramami na szyi po górach
- nie chciałbym się pakować w gonitwę wydatków na nowy osprzęt (z takim założeniem wyszedłem kupująć parę lat temu FZ7, który zaoferował mi dużą kontrolę nad foceniem, ale chyba już dobiłem do szczytu jego możliwości)
- chciałbym mieć zapewniony pewien poziom jakości i możliwości w rozsądnej cenie (w miarę podobnie jak dla FZ7, tylko wyżej) - na zoomie chciałbym stracić możliwie najmniej (FZ7 miał 12x z możliwością do 16.5x)
- preferowałbym unikać żonglerki obiektywami
- optycznej stabilizacji

Tu po przydługim wstępnie pojawia się pytanie co wybrać (skłaniam się do *):
z D60:
- D60 w zestawie z doublekitem VR (18-55 i 55-200)
- D60 z Nikkor 18-200 VR*
- D60 z Sigma 18-200 OS

z D80: