Zobacz pełną wersję : Problem z ustawieniem ostrości.!!
WItajcie Wszyscy, jestem tu od kilku dni i przyznam że mam pewien problem ze swoim aparatem (Nikon d80) Nie znam się na możliwościach technicznych, bo jestem totalnym laikiem, ale chyba coś ostro w nim namieszłam bo wszystkie fotki wychodzą mi bardzo nie ostre i rozmyte. Bardzo chętnie wysłucham rad co mogę w nim sprawdzić lub zmienić by zniwelować tą usterkę.
Jestem totalnym laikiem wiec nie używajcie fachwoych nazw. łopatologicznie proszę. Bardzo dziękuje za każdy przejaw pomocy.
Moze zabrzmi smiesznie i banalnie, ale nie przelaczylas sobie aparatu w tryb ostrzenia manualnego? Taki cycek po lewej stronie body przy szkle :)
Nie jest na automacie....
A może przełącznik manual/automat na obiektywie?
TristisAnima
28-08-2008, 14:55
Jakieś sampelki zamieść, zawsze może łatwiej będzie coś uradzić.
Ale obiektyw ostrzy? tzn slychac warczenie? obraca sie? Czy jest cisza do momentu samego klapniecia lustra?
Już ustawiłam :) Dziękuje za pomoc
Źle ustawiłam iso i jakoś takie wychodziły nie fajne
Przepraszam, że podepnę się pod temat, ale mam problem z ostrością. NIKON D50 i 50mm 1.8d
Nikon miał 4 miesiące temu wymienianą migawkę.
Czy problem z ostrością może mieć związek z przestawianiem na program Dziecko??
Mam problemy z łapaniem ostrości w związku z tym korzystam z AF. Obiektyw ostrzy, a potem zdjęcia są rozmazane.
Jestem amator więc pewnie robię jakieś głupie rzeczy:oops:
Z góry dziękuję za pomoc :)
Zbyt długi czas otwarcia migawki?
Zamieść fotkę, będzie łatwiej „zdiagnozować”.
50 1,8D to ostry obiektyw, nie korzystaj z programu "dziecko" Ustaw go w tryb A , wymuś np F5,6 , AF w środku pola, ustaw ostrość na oczy dziecka, sprawdź jaki dobrał czas i jeśli około 200-500 zdjęcie powinno wyjść nieporuszone. Jesli czas wychodzi długi, włącz i dopal obiekt lampą. Przy takim szkle, foty powinny być bardzo ostre :)
Dzięki za wskazówki. Mój obiekt poszedł spać więc sprawdzę jutro. Dam znać czy foty wychodzą ostre :)