PDA

Zobacz pełną wersję : Znów Tamron vs. Nikkor



rupertor
27-08-2008, 02:16
Mam D50 z kitowym 18-55 mm 3,5-5,6 . Mam zamiar kupić lepsze szkło. Ostatnio pożyczyłem dwa obiektywy : Tamrona 17-50 2,8 i Nikkora 18-70 (kit z D70). Zauważyłem różnicę w jakości zdjęć między moim kitowym szkłem a pozostałymi dwoma obiektywami. Jednak , jak dla mnie, nie było róznicy w jakości zdjęć między Tamronem a Nikkorem. Oczywiście nie mówię o różnicy w głębi ostrości. Jestem amatorem o niewielkim doświadczeniu. Czy brak różnic między Tamronem a Nikkorem (18-70) wynika jedynie moich kiepskich umiejętności? Czytałem wiele dobrego o Tamronie ale czy warto amatorowi wydawać pieniądze na ten obiektyw jak za mniej może mieć większy zakres ogniskowych? Będę wdzięczny za rady.

Niedzwiedz
27-08-2008, 02:30
jako amatorowi o malych umietnosciach wystarczy to co masz poco wydawac kasy jak zacznisz czuc roznice i potrzbowac 2,8 to moze wtedy kupisz 1,4 ;)

nowart
27-08-2008, 08:48
Jeśli widzisz różnicę w głębi ostrości - a zdziwiłbym się gdybyś jej nie widział - to już sporo ;)
Pozostałe różnice w takich szkłach są bardzo subtelne i dostrzega się je po dłuższej obecności na forach fotograficznych - wtedy to już się analizuje pixel-per-pixel stosując fizykę kwantową :D
A tak serio - różnicy w ogniskowych nie zobaczysz prawie żadnej, to tylko 20mm i dosrzegalne jest raczej w specyfikacji... Natomiast światło jest nie do przecenienia i potrzebuje je każdy - czy to początkujący czy zawodowiec. Nigdy nie docierały do mnie tłumaczenia typu " jam jest amator i wystarczy mi kit". Wielu z nas to amatorzy, którzy również chcą mieć dobrej jakości odbitki, kontrolę nad wyglądem zdjęcia dzięki użyciu jasnych szkiel i zabawę GO, możliwość zrobienia zdjęcia w gorszych warunkach oświetleniowych bez lampy - to nie są tylko synonimy zawodowców więc tak sobie tego nie tłumacz i śmiało kupuj jasne szkła. Trzeba iść do przodu a nie dreptać w miejscu.