Zobacz pełną wersję : Tunezja, pustynia - filtr szary polowkowy czy polar?
niematunikogo
26-08-2008, 12:19
Witam,
pojutrze wylatuje do Tunezji :) dzis lub jutro będę jeszcze polować na dodatkowy filtr , ktory podkleslilby mi pustynne niebo:)
obecnie mam obiektyw 18-200VR z nakreconym filtrem HOYA UV HMC SUPER PRO1 72mm, myslalem nad dokreceniem do tego filtra polowkowego szarego... tylko mam problem ze zlokalizowaniem takiego w poznaniu w wersji slim i zapewne moge sie spodziewac winietowania ?
W kazdym razie sedno mojego pytania, czy ew. filtr polaryzacyjny moze mi podkreslic ladnie tunezyjskie niebo? zeby nie wygladalo jak blekit wpadajacy w biel ?
Czy filtr szary polowkowy lepiej bedzie zapobiegal "przepalaniu" nieba?
Jestem poczatkujacym fotografem wiec kazda rada mile widziana. Przeczytalem Tutorial ALF-a i wszystkie watki o szarych polowkach w tym dziale...
Ew. jaki konkretnie filtr mi polecicie? myslalem o polowkowym, ze srednim przejsciem, wartosci 0,6 lub 0,9 ale to moj strzal w ciemno bo nigdy nie widzialem nawet takiego filtra z bliska.
Bede zobowiazany za szybka odpowiedz, za 2-3h ide na pierwsze zakupy, a najpozniej jutro musze dokonac zakupu.
Zastanów się nad połówkowymi w systemie Cokin P - a dlaczego, to znajdziesz w różnych wątkach na forum. Polar nakręcany.
niematunikogo
26-08-2008, 12:49
zastanawialem sie czytajac kilka watkow.. lapie idee tylko mam taka obawe, czy wszechwlazacy piasek nie bedzie bardziej przeszkadzal w systemie cokin niz w nakrecanych filtrach..
ogolnie chcialbym ze wzgledu na ten piasek w ogole nie sciagac UV i tylko dokrecac w razie potrzeby cos...
no i taki prozaiczny problem, moja torba na aparat jest za mala na cokina :P bede musial o tym kiedys pomyslec.
ale ponownie pytanie zasadnicze, czy polar czy polowka lepiej mi niebo uwydatni w warunkach tunezysjkich, czyli raczej ostre slonce wysoko w niebie..
a ja do Tunezji wziąłbym polara.
grudzinsky
26-08-2008, 16:40