Zobacz pełną wersję : Wykorzystanie aparatu do nakręcenia reklamy
Witam,
Od razu zaznaczam, że nie jestem fotografem i dlatego postanowiłem zwrócić się do Was po radę.
Przygotowujmy się do produkcji reklamy telewizyjnej, której koncepcja zakłada realizację zdjęć aparatem fotograficznym a nie kamerą. Chodzi o uzyskanie efektu animacji poklatkowej, jaki można było zobaczyć w teledysku Moniki Brodki pt.: "Znam Cię na pamięć".
Nasz operator zaproponował robienie zdjęć aparatem Nikon D3. Zależy nam by można było robić ok 8-10 klatek na sekundę przez ok 15-25 sekund. Ze specyfikacji na stronie producenta wynika, że D3 robi 9 klatek na sekundę a w formacie DX dochodzi nawet do 11.
Chciałbym Was poprosić o radę:
- D3 czy jakiś inny aparat?
- czy format DX dotyczy rodzaju zapisu czy proporcji kadru?
- czy ktoś z Was robił kiedyś podobny projekt?
Z góry dziękuje za pomoc.
Tu masz przykład, jak to może wyglądać: http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=62236
whatsilenceknows
07-08-2008, 14:21
- D3 czy jakiś inny aparat?
Wybór jest w sumie niewielki - rozmiar bufora eliminuje kilka starszych konstrukcji, które dały by radę 'na prędkość'.
W zasadzie, prócz D3, zostaje Canon 1D Mark III. Nie wiem jak wygląda sprawa D300 czy D700 z gripem (8 kl./s, ale nie mam pojęcia czy da radę przez 15+ sekund). Aparaty typu 1D Mark II (N), D2H(s) mają bufory rzędu 40-50 zdjęć w serii.
- czy format DX dotyczy rodzaju zapisu czy proporcji kadru?
Rozmiar sensora. W przypadku D3 - w tym trybie aparat korzysta tylko z pewnej części matrycy. (wychodzi z tego bodajże 5mpix) Poczytaj: http://en.wikipedia.org/wiki/Nikon_DX_format
No dobrze. Widzę, że idziemy w gdybanie oraz załyszane bajeczki.
Trochę konkretów.