Zobacz pełną wersję : Adobe Photoshop Elements 6 PL a NEF(RAW) ?
Wymiatacz
06-08-2008, 15:15
Witam,
Zastanawiam się nad kwestią obrabiania zdjęć RAW ? Do tej pory robiłem wszystko w GIMPie 2 - oczywiście jpg.
Robie zdjęcia D80, jestem bardzo, bardzo początkujący :-D Słyszałem, że zdjęcia zapisywane w RAW a następnie obrabiane są o niebo lepsze od jpg'ów. Ostatnio ukazał się po bardzo przyzwoitej cenie Photoshop Elements 6 PL, nic o nim nie wiem :(
Może ktoś pomoże mi i doradzi, ma doświadczenie z tym programem ? Czy byłby dobry do obrabiania zdjęć NEF(RAW) ?
Dzięki za pomoc !!!
Sciągnij triala ENG i się pobaw.
Wymiatacz
06-08-2008, 15:35
Sciągnij triala ENG i się pobaw.
Pracowałeś na nim ?
ja mam zestaw adobe photoshop elements 6 PL + Camera RAW ktory sciaga sie automatycznie jako wtyczka do wywolywania rawow - nefow nikonowskich . pracuje sie na nim dobrze choc po sciagnieciu Nik Color Efex Pro 3.0, Nik Viveza oraz Nik Silver Pro -wtyczek do APS ( 15 dniowy trial darmowy do sciagniecia na stronie producenta Nik software ) czegos mi w Camera RAW brakuje wydaje mi sie ze fajnie by bylo jednak zainwestowac w Nikon Capture NX2 bo tam chyba jest mozliwosc punktowej korekty zdjecia - Viveza to wlasnie ma , polecam sobie wgrac ta wtyczke chocby na 15 dni i pobawic sie . Generalnie sam APS + Camera Raw na poczatek bardzo sie sprawdza a z czasem zaczyna czegos temu programowi brakowac
jesli jestes poczatkujacy to program ten w zupelnosci cie zadowoli, ma on wszystkie podstawowe funkcje - korekcja ekspozycji, nasycenia, kontrastu, wyostrzanie, odszumianie,temperature barwowa itd...